• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • kunstmatige intelligentie
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Direct mail: sterke aantrekkingskracht in print

OPINIE – Tijdens de corona-pandemie leek het er even op of ‘alles’ wat met print of fysieke bijeenkomst te maken had, zou verdwijnen naar online. Het bleek een korte termijn reactie te zijn op een – achteraf bezien – redelijk korte verstorende periode in het menselijk leven. Direct Mail komt sterker terug dan ooit en is een duidelijk voorbeeld van de vitaliteit van het medium print.
Premium...

19 januari 2024 door Peter Luit Reageer

Categorie: opinie Tags: crossmedia, digitaal, direct mail

Print.com: combinatie eigen productie en partners

PARTNER BIJDRAGE – Print.com heeft recent de resterende aandelen van het TMB Image Centre in Oss overgenomen en de eigen printproductie uitgebreid onder de nieuwe naam Print.com Productions. Tegelijkertijd blijft het B2B platform vertrouwen op een netwerk van productiepartners om verder te groeien.
Lees verder...

19 december 2023 door de redactie Reageer

Categorie: partner bijdrage Tags: Coverdy, crossmedia, Em. de Jong, Kampert-Nauta, print.com, print.com productions, productie, tmb

Stukje historie uit 2007: het begrip crossmedialisme

(WEEKEND)OPINIE – Crossmedialisme: fictie of werkelijkheid? Het woord crossmedia zorgt onverminderd voor volle seminars, talloze artikelen en veel marketing geweld om vanuit welk bestaand medium dan ook, vooral nieuwe media toe te passen om boodschappen op meerdere manieren aan de man te brengen. Een stukje geschiedenis opgetekend in 2007 op marketingfacts.nl. Wat is er over van de meningen van 13 jaar geleden?
Premium...

12 juni 2020 door Peter Luit Reageer

Categorie: opinie Tags: crossmedia, marketingfacts

Op Experience Tour bij Quantes in Rijswijk

BEDRIJVEN – Voor elke onderneming die de omslag wil maken naar werkelijke klantgerichtheid geldt, dat inspirerende en gevisualiseerde verhalen veel sprekender zijn dan de gebruikelijke bedrijfsinformatie. Bij Quantes doen ze dit door met enige regelmaat klanten en prospects op het bedrijf uit te nodigen voor een zogenaamde Experience Tour. Printmedianieuws was ook uitgenodigd.
Premium...

3 februari 2020 door Hans Baljet Reageer

Categorie: bedrijven Tags: Communicatie, Core business, crossmedia, Dienstverlening, Imago. Identiteit, offset, organisatie, POS, reclame, Signing

‘Omnichannel’ keuzes complex en nooit eenduidig

omnichannel-kopbeeld

OPINIE – In vrijwel elke media evolutie hebben nieuwe vaktermen gezorgd voor duiding aan de op dat moment gaande ontwikkeling. Voorafgaand aan omnichannel communicatie, kenden we multimedia en later crossmedia. Welke mogelijkheden biedt omnichannel in relatie tot print?
Premium...

6 augustus 2019 door Peter Luit Reageer

Categorie: opinie Tags: crossmedia, multichannel publishing, omnichannel

Andree Bergman over ondernemen en topsport

BEDRIJVEN – Er wordt wel gezegd dat vandaag de dag ondernemen in de grafimedia industrie vergeleken kan worden met het bedrijven van topsport. Of dit echt zo is, is een interessante vraag voor Andree Bergman. Een voormalig topsporter die thans algemeen directeur is van de Bergman Media Groep.
Premium...

11 oktober 2017 door Hans Baljet Reageer

Categorie: bedrijven Tags: Bergman, crossmedia, Gorinchem

Weekendopinie: 30 jaar terug – 30 jaar vooruit in crossmedia

30 jaar geleden bestond de term crossmedia nog niet, eind jaren tachtig was er hooguit sprake van multimedia, vooral een term ingegeven door techneuten. Crossmedia ontstond pas toen vooral marketeers het effect van mediakanalen gingen combineren. Overleeft crossmedia print in 2045?
Premium...

18 september 2015 door Peter Luit Reageer

Categorie: opinie Tags: crossmedia, multimedia

S1 van Sanoma gaat miljoen millennials veroveren

Van enig bescheiden optreden tijdens het uitgeverscongres was bij Peter de Mönnink, CEO van Sanoma Media Netherlands / SBS Broadcasting geen sprake: ‘Wat Facebook kan, dat kan ik toch ook?’. Hij zette er nog net een vraagteken achter.
Premium...

30 juni 2015 door Peter Luit Reageer

Categorie: bedrijven Tags: crossmedia, Sanoma, social1nfluencers

Succesvolle crossmedia strategie

Een succesvolle crossmedia strategie is niet altijd even makkelijk. Wat valt er te leren van hetgeen gebeurt bij Voetbal International?
Premium...

6 mei 2015 door Peter Luit Reageer

Categorie: bedrijven Tags: crossmedia

Tetterode wil te snel ‘crossmedia publiceren’

productie innovatie

Het laatste nieuwtje bij Tetterode luidt: ‘Crossmedia publiceren – zo pak je het gemakkelijk aan’, maar bij navraag bleek dat het handelshuis nog lang niet klaar is voor deze noviteit.
Premium...

27 februari 2015 door Peter Luit Reageer

Categorie: productie innovatie Tags: crossmedia, Tetterode

Robijn (FNV KIEM): ‘Hek tussen onze media doelgroepen niet goed’

mensen

Hans Robijn (57) maakte een voor velen vrij onverwachte ‘loopbaansprong’ van internationaal vrachtwagenchauffeur naar vakbondsadviseur, die tussendoor ook nog ‘even’ arbeidsrecht ging studeren. Wat vindt hij van het mediabeleid van FNV-KIEM?
Premium...

16 oktober 2014 door Peter Luit

Categorie: mensen Tags: crossmedia, FNV KIEM, grafimedia, Hans Robijn

Retail Crossmedia Summit: papieren folder of een app?

branche

Herbert Haaij is de man achter de tweede Retail Crossmedia Summit, welke op 11 februari wordt gehouden in Utrecht. Retailers uit diverse marktsegmenten, bureaus, verspreiders, en toeleveranciers vormen de basis van zowel sprekers als publiek. Centraal staat de vraag ‘gedrukte folder of app?’. Is 2014 het jaar van de overgang?
Premium...

21 januari 2014 door Peter Luit Reageer

Categorie: branche Tags: crossmedia, retail

Crossmediale ambities voor 2014? Uw verhaal op printmedianieuws.nl

multimedia

Crossmedia blijft het ’toverwoord’ voor de inzet van nieuwe media kanalen. Uitgevers experimenteren volop met digitale varianten van kranten en tijdschriften. Kijken drukkerijen toe? Of zijn er ook kansen? Vertel ons uw verhaal, wij gaan op zoek naar de meest innovatieve grafische bedrijven.
Lees verder...

3 januari 2014 door Peter Luit Reageer

Categorie: multimedia Tags: crossmedia

Geen toekomst voor tijdschriften: waar of niet waar?

branche

Volgens Ellen Verbeek zijn er over vijf jaar geen (papieren) tijdschriften meer. Redacteur Peter Luit denkt daar heel anders over. ‘Tijdschriften kunnen in leven blijven als deze zich multimediaal ontwikkelen.’ Wie heeft er gelijk?
Premium...

22 augustus 2013 door Peter Luit Reageer

Categorie: branche Tags: crossmedia, kanalen, tijdschriften, toekomst, uitgevers

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “probo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
cloudprinter gws dienstencentrum multipress “vigc” drukwerkdeal screen canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Nieuw CRON Dual Drum CTP-systeem voor Control Media 13 juni 2025
  • Landa Digital Printing schrapt 20% van haar werknemers 13 juni 2025
  • Thijsen Drukkerij in Geldermalsen failliet 12 juni 2025
  • Kleuters ontdekken techniek met circulair printmateriaal van Probo 12 juni 2025
  • Probo met eigen productie in Duitsland 11 juni 2025

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2024

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2024 op onze website.

Vacatures binnen de branche vind je natuurlijk op printmediabanen.nl – Powered by C3-werkt!

“printmediabanen”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Landa schrapt mogelijk 100 arbeidsplaatsen
  • Europese Walstead Group wordt te koop aangeboden
  • De ‘industrie situatie’ bij onze buurlanden
  • Alle Apple besturingssystemen maken sprong naar 26
  • Eerste Komori J-throne 29 installatie komende zomer

Reacties

  • Peter Luit op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Henk Gianotten op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Hans Schoolenberg op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
Postadres: LUIT Consultancy
Grote Buitendijk 33
1991 BZ  Velserbroek

Bezoekadres (alleen op afspraak):
De Cirkel
Maan Bastion 476
1991 RH  Velserbroek

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.