BEDRIJVEN – Directeur Sander Muller van MullerVisual Communications is ervan overtuigd dat er nog steeds overcapaciteit in de markt is. ‘Er moet nog een aantal drukkerijen wegvallen.’ Groeien kan alleen door overnames of door samen te werken, zoals recent met Boom + Verweij.
Premium...
Bij Nic.Oud steeds meer aandacht voor mobiel
BEDRIJVEN – In onze serie over de online marketing positionering van printmedia- en aanverwante bedrijven nemen we het direct mail bedrijf Nic.Oud uit Heerhugowaard onder de loep. Nic.Oud bestaat sinds 1978 en verleent diensten op het gebied van print&mail, fulfilment, weblogistics en targeting.
Premium...
Eerste Landa-pers (bèta versie) afgeleverd
PERSBERICHTEN – De eerste experimentele Nanographic-pers van Landa is afgeleverd, vooralsnog als bèta-versie. De papieren oplage van dagbladen blijft dalen, vooral bij De Telegraaf. En mooie jaarcijfers voor persfabrikant KBA.
Lees verder...
Grenzen aan flexibiliteit arbeidscontracten? Ja!
SOCIAAL – Gebruikt u in uw bedrijf min/max contracten voor arbeidsovereenkomsten? Fijn voor de flexibiliteit van de productie. Maar let op, want die flexibiliteit kent grenzen, zo blijkt uit een rechtelijke uitspraak eerder dit jaar.
Premium...
Zwitserse industriële inkjetprinters onthuld
BEDRIJVEN – Zwitsers zijn recordhouders in opstart en neergang van inkjetmachinebouw-initiatieven. BOBST en Radex profiteren van die historische Zwitserse roots in inkjet. Daar wordt nu het nieuwe printerbedrijf Mouvent op gebouwd.
Premium...
Zalsman is van alle markten thuis
BEDRIJVEN – Drukkerij Zalsman heeft de afgelopen jaren een enorme groei doorgemaakt en is inmiddels actief in alle technische niches van de grafische bedrijfstak: vellenoffset, digitaal, web2print en logistiek.
Premium...
Marco Zwaan: ‘We delen alles wat we kunnen’
BEDRIJVEN – De website van Zwaan Printmedia is zeker één van de meest aansprekende voorbeelden op het gebied van online marketing binnen printmedia bedrijven. Directeur Marco Zwaan is blij met het compliment, maar zegt vooral offline de taal van zijn doelgroepen te spreken.
Premium...
Heeft reclame op internet zijn beste tijd gehad?
PERSBERICHTEN – Veel nieuws over de digitale wereld: papieren oplages dalen ten gunste van digitale abonnementen. Maar ook: digitale advertenties steeds minder effectief, dus kansen voor papier. En de grafische industrie boert beter dan ooit, zegt het Duitse KVGO. En meer persberichten deze week.
Lees verder...
P&G vindt online adverteren onvolwassen
OPINIE – Deze week kwam online adverteren negatief in het nieuws met een boute uitspraak van Procter & Gamble. Ze geloven niet meer in online adverteren. Ze trokken 85 miljoen euro ’terug’ en het had geen negatief effect op de verkoopresultaten.
Premium...
Heidelberg: omzet 3 miljard euro in 2022
TOELEVERANCIERS – Printmedianieuws ging op bezoek bij twee Duitse wereldspelers op het gebied van afwerkapparatuur en drukpersen: Polar-Mohr en Heidelberg. De tweede stop was bij Heidelberg, de grootste persfabrikant ter wereld.
Premium...
Hoger verlies voor groeiend Cimpress/Vistaprint
BEDRIJVEN – De grootste online drukker ter wereld heeft een groter dan verwacht verlies geleden over het afgelopen boekjaar: ongeveer 40 miljoen euro verlies tegen een winst een jaar eerder van ongeveer 70 miljoen euro. Volgens topman Robert Keane is er niets aan de hand. ‘De toekomst ziet er goed uit.’
Premium...
Telefoonboek.nl ‘bekijkt’ websites printmediabranche
BRANCHE – De website telefoonboek.nl onderzocht onder 3308 printmediabedrijven de aanwezigheid van een werkende website. Bij 1503 bedrijven was dat het geval. De rest (meer dan de helft dus) laat volgens het onderzoek kansen liggen.
Premium...
Diepdruk Roto Smeets geconcentreerd in Deventer
BEDRIJVEN – De Roto Smeets Group heeft in bijna 30 jaar het aantal diepdrukkerijen teruggebracht van vier naar één: in Deventer staat nu de enige diepdrukkerij van ons land. Met de verhuizing van een brede diepdrukpers van Etten naar Deventer is deze ingrijpende consolidatie eindelijk voltooid.
Premium...
Het verhaal achter de ‘oooooh Gallery’ van Aeroprint
BEDRIJVEN – In onze serie ‘online marketing positionering voor printmedia bedrijven’ nemen we als eerste drukkerij Aeroprint onder de loep. We spraken met technisch directeur Erwin Koerts, die zich met gepaste passie uitliet over het gebruik van webshops, social media en e-mail marketing.
Premium...
Fotoboekendrukker Albelli verkocht door Cimpress
BEDRIJVEN – Na zes jaar neemt Cimpress/Vistaprint afscheid van fotoboekenproducent Albelli/Albumprinter. Het bedrijf wordt voor de tweede keer verkocht door Kees Arends: eerst als directeur en aandeelhouder van Albumprinter, nu als President Europa van Cimpress.
Premium...
JA/JA-sticker vanaf 2018 in Amsterdam
PERSBERICHTEN – Het heeft even geduurd, maar de JA/JA-sticker gaat vanaf 2018 van start in Amsterdam. Verliest Royal Jongbloed de bijbel als drukorder? Erik Wink koopt vellendrukkerij van BDU. Gelijke winst in 2016 voor manroland systems. En meer persberichten.
Lees verder...
Digitaalste drukkerij Wihabo verrassend analoog
BEDRIJVEN – Drukkerij Wihabo is koploper in productiedigitalisering. Binnen het Geffens bedrijf staat het bol van volledig digitaal vervaardigde producten; overstelpend overtuigend, wat grafisch allemaal kàn. En … snèl! Klassieke leadtimes van weken verdampen en krimpen naar dagen of uren.
Premium...
Krantenpers BDUprint drukt vooral ‘magazines’
BEDRIJVEN – Welke drukker investeert er nog in ijzer? De Koninklijke BDU dus. Commercieel directeur Martin van Ee geeft een toelichting op de investering in een nieuwe krantenpers. En hij legt uit waarom de vellendrukkerij wordt afgestoten.
Premium...
Wie zijn de grootste inkopers van papier?
BRANCHE – Het zijn vooral rotatiebedrijven die veel papier te bedrukken hebben. Maar ook uitgevers en drukwerkbemiddelaars kopen behoorlijke hoeveelheden papier in: wie zijn de vijf grootste inkopers van papier in ons land? Printmedianieuws weet het.
Premium...
Geen webshop, toch effectieve website. De principes.
BRANCHE – In onze eerste twee afleveringen in de serie over online marketing voor printmediabedrijven keken we vooral naar voorbeelden van een aantal bedrijven. Vanaf volgende week gaan we dieper in op de individuele bedrijven. Deze week de uitleg voor de basis van een effectieve website, als je de keuze hebt gemaakt de markt niet te benaderen met een webshop.
Premium...

Reacties