PRODUCTIE INNOVATIE – In het tweede artikel omtrent label Europe 2022 aandacht voor de label- en etiketten gerichte systemen van Konica Minolta, Canon, Epson, HP Indigo. Maar eerst aandacht voor de hybride pers van Mark Andy/Domino.
Premium...
Papiertekorten vooral op agenda Britse media
BRANCHE – De Britse radiozender BBC besteedde afgelopen week aandacht aan een groeiend papiertekort binnen de Britse grafische industrie. Brancheorganisatie BPIF vroeg UPM de staking te beëindigen en ook Financial Times dook in de papierwereld.
Premium...
‘Duurzame inzetbaarheid in grafimediabranche’
PARTNER BIJDRAGE – Een grootschalige analyse van arbeidsomstandigheden in de grafimediabranche laat zien dat er werk aan de winkel is op het gebied van duurzame inzetbaarheid. Zeker nu de sector de komende jaren sterk vergrijst. De nieuwe MDIEU-subsidieregeling geeft werkgevers daarbij een duwtje in de rug.
Lees verder...
Het kantelende beeld van Mutoh Holdings Co. Ltd.
SIGNPRINT – Mutoh is een in Nederland breed geïnstalleerd wideformat-printermerk. Wereldwijd is Mutoh kleiner dan gevestigde Japanse concurrenten. Niettemin probeert Mutoh ‘het plaatje’ groot te houden, zolang dat kan.
Premium...
Sign&Print Expo: ‘Spannende rondetafelgesprekken’
EVENEMENT – Tijdens Sign&Print Expo worden op 22 en 23 maart een tweetal spannende ronde tafel gesprekken gehouden. Mediapartner Printmedianieuws/blokboek.com stelt het programma samen en Peter Luit is gespreksleider.
Lees verder...
Papierkeuze optimaliseren voor ‘digitaal drukwerk’
PRODUCTIE INNOVATIE – Deel 2 rondom de analyse van het artikel van Cory Francer van het Amerikaanse Printing Impressions. Hij schreef onlangs een lezenswaardig artikel over de keuze en optimalisatie van papier voor de productie van digitaal vervaardigd commercieel drukwerk. De redactie analyseerde de inhoud. Vandaag een aantal aspecten bij toepassing van (liquid) toner.
Premium...
Labelexpo Europe 2022: pakt digitaal de flexomarkt?
PRODUCTIE INNOVATIE – Alle signalen staan op groen voor de komende Labelexpo in Brussel van 26 tot en met 29 april. Een beurs die qua technologie voor een flink deel wordt ‘gedomineerd’ door een grote spreiding in flexo druksystemen. High-end printerfabrikanten zien kansen in een nog altijd vrij gesloten markt.
Premium...
Papierkeuze optimaliseren voor ‘digitaal drukwerk’
PRODUCTIE INNOVATIE – Cory Francer van het Amerikaanse Printing Impressions schreef onlangs een lezenswaardig artikel over de keuze en optimalisatie van papier voor de productie van digitaal vervaardigd commercieel drukwerk. De redactie analyseerde de inhoud, Rob Boumans van Crown van Gelder plaatste een paar kanttekeningen. Deel 1.
Premium...
Zicht op einde in Finse papierketen-staking bij UPM
COLUMN – Wat op 5 januari begon als 2-weekse staking in de geïntegreerde procesketen van UPM Kymmene duurt nog altijd voort. Er zijn signalen dat men in gesprek is met zicht op een doorbraak, maar zowel Vakbonden als werkgever UPM hebben laten zien, zich niet gemakkelijk te laten overtuigen.
Premium...
Hoitsema: Na doorstart voor 2022 een klein plusje
BEDRIJVEN – 17 mensen verloren hun baan bij de recente doorstart van Royal Hoitsema Labels in Groningen. De nieuwe directeur Santiago Kuipers zegt dat het bedrijf na het faillissement eind november maar één uur stil heeft gestaan. Met 35 medewerkers hoopt hij in 2022 op een klein plusje.
Premium...
Fujifilm heeft ambitie digitalisering industrie te leiden
FINANCIEEL – “We zullen onze activiteiten verder uitbreiden en de digitalisering van de industrie leiden door innovatieve producten te ontwikkelen en te leveren die gebruik maken van onze eigen geavanceerde technologie”, verklaarde Fujifilm bij de presentatie van de meest recente cijfers.
Premium...
Sappi boekt sterke resultaten in het eerste kwartaal
FINANCIEEL – Sappi heeft sterke resultaten gerapporteerd voor zijn eerste kwartaal in het gebroken boekjaar van 2022 met een omzet van 1,697 miljard dollar, een stijging van 46% jaar-op-jaar, en een winst van 123 miljoen dollar – vergeleken met een verlies van 17 miljoen dollar in het eerste kwartaal van 2020.
Premium...
Heidelberg maakt 20% meer omzet in derde kwartaal
FINANCIEEL – Persfabrikant Heidelberg zegt een goed derde kwartaal van 2021 te hebben gehad. Met een omzet van 582 miljoen euro komt de totale omzet van de eerste 9 maanden van 2021 neer op 1,565 miljard euro.
Premium...
Inflatie als directe nasleep van de coronapandemie
BRANCHE – Met de laatste IFO/BVDM cijfers van januari 2022 lijkt het erop dat de Duitse grafische industrie ’tot rust’ is gekomen. De door IFO opgetekende indexwaarden voor de bedrijfssituatie, de bedrijfsklimaatindex en de bedrijfsverwachtingen staan op het niveau van januari 2020. Maar is het stilte voor de ‘inflatiestorm’?
Premium...
VIGC-overwegingen rondom Fogra39 of Fogra51
PRODUCTIE INNOVATIE – De publicatie van de ISO 12647-2 drukstandaard (offset) in 1996 is een grote stap voorwaarts geweest in de industrialisering van grafische productie. Kleur en kwaliteit van drukwerk was niet langer een ‘black box’ maar beschreven met parameters en bijhorende toleranties.
Premium...
Branche experts Finland: einde UPM-staking in zicht
BUITENLAND – Diverse branche experts in Finland zeggen dat er eindelijk een oplossing in zicht is voor het langdurige conflict rondom collectieve arbeidsovereenkomsten voor een aantal onderdelen van het bedrijf.
Premium...
Sync zegt vaarwel aan Drumis en kiest MultiPress
PARTNER BIJDRAGE – Na de overname van Insad door Dataline in 2020, kregen Drumis-gebruikers de kans om over te stappen naar MultiPress. Sync, een grafisch bedrijf met kernactiviteit signing uit Kerkrade, zei vaarwel aan Drumis en koos voor MultiPress.
Lees verder...
Cimpress resultaten Q2 2022 voorbij ‘pre-corona’
FINANCIEEL – CEO Robert Keane zegt dat Cimpress goede resultaten heeft geboekt in het tweede kwartaal van het gebroken boekjaar 2022. De omzet nam met 9% toe in vergelijking tot het jaar 2021.
Premium...
Naamloze ‘strategische koper’ RRD trekt bod weer in
BUITENLAND – De ‘strategische koper’ heeft het bod van $11,50 per aandeel ingetrokken. Maar van rust bij Amerika’s grootste drukkerij RR Donnelley is geen sprake. Het bedrijf werd geconfronteerd met een ransomware aanval.
Premium...
InMijnBus.nl ondoordacht voor de bezorgers
BRANCHE – Het is volkomen onduidelijk waarom MailDB zonder enig overleg het initiatief InMijnBus.nl heeft ontwikkeld. De ‘app’ zou de ‘verwarring’ aan brievenbusstickers moeten tegengaan. De bezorger zou per brievenbus moeten bekijken wat een consument wel of niet in de brievenbus wil ontvangen.
Premium...

Reacties