BEDRIJVEN – Je bedrijfslogo aanpassen omdat je 50 jaar bestaat zie je niet vaak. Een ontmoeting met de zeer enthousiaste directeur sales en marketing Eric Dijkstra. Een bedrijfsprofiel in een bijzonder segment van ‘promotional paperproducts’.
Premium...
Sign & Print Festival: mooie branchebewegingen
EVENEMENT – Volgende week gaan de deuren in Gorinchem open voor Sign & Print Festival 2020. Een nieuw inspiratievol evenement, met de focus op de vier thema’s duurzaamheid, design, technologie en materialen. Hoe kijkt de beursorganisatie eigenlijk zelf aan tegen de brancheontwikkelingen in ons land?
Lees verder...
Online Print Symposium 2020: ongeremd optimisme
EVENEMENT – Het jaarlijkse Online Print Symposium van Bernd Zipper heeft met de 2020 editie nog steeds een internationale opzet, maar de meeste sprekers en deelnemers kwamen uit Duitsland. De redactie maakte een samenvatting van een aantal lezingen op basis van meerdere (social) mediabronnen en waar nodig voorzien van commentaar.
Premium...
Fespa 2020 uitgesteld tot nadere datum
EVENEMENT – In het licht van de snel evoluerende situatie met betrekking tot COVID-19 op het Europese vasteland en in nauw overleg met haar nationale verenigingen en exposanten heeft FESPA vandaag besloten om de FESPA Global Print Expo 2020, European Sign Expo 2020 en Sportswear Pro 2020, die oorspronkelijk gepland was voor IFEMA Madrid, uit te stellen.
Lees verder...
Arcis na overname Axender: slagkracht in continuïteit
BEDRIJVEN – Een maand geleden was de naam Arcis voor velen nog onbekend. Em. de Jong, Print.com en Shato Beheer kochten begin vorige maand de verspreider Spotta. Nu wordt Axender toegevoegd aan Arcis. De nieuwe organisatie gaat verder onder de naam Spotta.
Premium...
Vertraging JAJA in Rotterdam tot augustus 2021
BRANCHE – De variant waarin een voorzieningenrechter de invoering van de JAJA sticker vertraagt, kenden we nog niet. In Rotterdam heeft de rechter uitspraak gedaan om 20 maanden ‘implementatietijd’ in acht te nemen om de branche in te kunnen laten spelen op de invoering van de JAJA sticker.
Premium...
Symeta: uniek samenspel in personaliseren reclame
BEDRIJVEN – Een tweede lezing die extra aandacht verdiende tijdens tijdens het Intergraf congres op 20 februari, was het verhaal van Jo Van De Weghe, sales & marketing director bij Symeta. Hij was verbaasd over al het JAJA gedoe in ons land en toonde een al zes jaar geleden ontwikkelde oplossing die in België prima zijn werk doet.
Premium...
GOC: nieuwe opleidingen op Sign & Print Festival
MARKETING – Drukkerijen, verpakkings-, kartonnage- en signbedrijven kunnen tijdens het Sign & Print Festival op 11 en 12 maart in Gorinchem kennismaken met vernieuwde vakopleidingen en opleidingstrajecten.
Lees verder...
Sign & Print Festival 2020 gaat gewoon door
EVENEMENT – Sign & Print Festival 2020 gaat op 11 & 12 maart 2020 gewoon door. Wij volgen de ontwikkelingen rondom het coronavirus op de voet en volgen hierin het advies van de Nederlandse overheid en de gespecialiseerde instanties, zoals het RIVM en de GGD. Er is op dit moment geen aanleiding om het evenement te annuleren of te verplaatsen naar een later moment.
Lees verder...
Mediahuis liet in 2019 forse digitale groei zien
FINANCIEEL – Mediahuis behaalde in 2019 38,7 miljoen euro omzet meer dan in 2018. Daarmee kwam de omzet uit op €857,9 miljoen euro. Een toename van ca. 5%. Het operationele resultaat bedroeg €65,9 miljoen euro, een groei van 10,7% ten opzichte van 2018.
Premium...
De nabije toekomst van ‘commerciële drukkerijen’
BRANCHE – Smithers is het bekende onderzoeksbureau rondom onder andere printmedia met vestigingen in het oosten van Noord-Amerika, Engeland en China. Tijdens de Intergraf bijeenkomst vorige week deelde onderzoeker Sean Smith zijn visie over de toekomst van ‘commercial print’.
Premium...
EuroShop’20: 17,5% minder bezoek door welk virus?
SIGNPRINT – Messe Düsseldorf was er als de kippen bij om te verklaren dat het Coronavirus voor 19.906 minder bezoekers zorgde, vergeleken met de vorige EuroShop in 2017.
Premium...
Rob van Wanrooy: ‘Branche verandert, verdwijnt niet’
MENSEN – Wanneer je vandaag de dag kunt zeggen dat je 40, soms al wel 45 jaar in de grafische industrie werkzaam bent, kun je wel stellen dat je het één en ander hebt meegemaakt. Niet alleen technologische ontwikkelingen, maar ook dat veel bedrijven en beroepen niet meer bestaan. Wie veel van die ontwikkelingen in vier decennia van zeer nabij en intensief heeft ervaren is Rob van Wanrooy.
Premium...
JAJA Utrecht voor huis-aan-huis niet rechtmatig
BRANCHE – Een volgende ‘episode’ in de JAJA situatie werd vandaag gepubliceerd door het gerechtshof Arnhem-Leeuwarden. Het Utrechtse huis-aan-huis blad Stadsblad Utrecht mag vanaf vandaag gewoon weer overal worden bezorgd, behalve bij brievenbussen met een NEENEE sticker.
Lees verder...
HP gaat voor 15 miljard dollar eigen aandelen kopen
BUITENLAND – HP wil haar eigen aandeelhouders tevreden stellen in de strijd tegen de mogelijke overname van het bedrijf door Xerox. Toch zet HP de deur op een kier, ze zeggen nu wel met Xerox te willen praten, maar dan wel op basis van de voorwaarden van HP.
Premium...
Cijfers FD stemmen positief, NDC zoekt oplossingen
FINANCIEEL – Voor FD Mediagroep, uitgever van onder andere Het Financieele Dagblad en BNR Nieuwsradio, was 2019 een goed jaar. NDC, uitgever van onder meer het Dagblad van het Noorden, Leeuwarder Courant en het Friesch Dagblad verwacht op basis van de verliescijfers van 2017/2018 nog geen herstel in de cijfers over 2019.
Premium...
Tekenen van industry 4.0 bij Arnhemse persenbouwer
VERPAKKINGSMEDIA – MPS hield 29-30 januari jl. open huis onder de titel ‘Performance Connected – How to improve your performance by 30%’. Dit omlijst met bedrijfspresentaties, drukdemonstraties en partnerbijdragen van Esko, Cerm en Conclusion Connect.
Premium...
Miguel Delcour stapt op als KVGO directeur
BRANCHE – Miguel Delcour heeft besloten om zijn functie als directeur neer te leggen en daarmee het KVGO te gaan verlaten. Hij heeft ervoor gekozen om op de KVGO website de redenen van zijn vertrek te verwoorden.
Lees verder...
Shaping The Future Of Print – een lastige opdracht
EVENEMENT – Intergraf trok met bovenstaande titel ongeveer 90 deelnemers uit 15 Europese landen tijdens de jaarlijkse ‘Commercial Print Conference’ in Brussel. Mede georganiseerd door Nopa (Nordic Offset Printing Association) en onderzoekbureau Smithers een garantie voor een bomvol programma met talrijke internationale sprekers. Printmedianieuws maakte onderstaande samenvatting.
Premium...
Roland DG: marktleider in geïntegreerde ‘print&cut’
MARKETING – In gesprek met sales manager Benelux, René van der Weijde van Roland DG. De marktleider in het segment ‘print&cut’, met een uitgebreide portfolio aan oplossingen voor vooral de sign markt, ervaart ook groei in de ‘gewone’ drukkerij markt, waar bedrijven op zoek zijn naar een aanvullend aanbod met signproducten.
Lees verder...

Reacties