BEDRIJVEN – Van alleen maar offsetplaten maken kon de schoorsteen niet meer roken. Dus besloot directeur Rob Boter van Offsetkopie in Hoofddorp een aantal jaren geleden ook actief te worden met digitale printers, en met succes.
Premium...
‘Antalis is marktleider in de digitale wereld’
TOELEVERANCIERS – Aan het woord zijn Stéphane Courtot en Pieter Brundel, twee topmannen van Antalis. Zij leggen uit dat Antalis veel meer is dan een groothandel voor papier. ‘We leveren papier op maat en groeien vooral in packaging en visual communications.’
Premium...
Congres Brievenbusreclame: ‘Alice in Folderland’
EVENEMENT – 18 mei wordt het jaarlijkse congres gehouden over de bewegingen in de ‘brievenbusreclame’ keten. Natuurlijk staat de JA/JA sticker op het programma en de mogelijke ‘omwegen’ om hieraan te ontkomen. Het wordt een druk middagprogramma. Een korte vooruitblik.
Lees verder...
Winstgevend Heidelberg op jacht naar overnames
TOELEVERANCIERS – Persfabrikant Heidelberg gaat niet alleen digitaal (‘Heidelberg goes digital’), maar gaat ook op overnamepad na een zeer winstgevend kwartaal, het beste sinds 2008. ‘Er komen een paar overnames aan’, zegt financieel directeur Dirk Kaliebe.
Premium...
Persgroep CEO Van Thillo: balans print en digitaal
OPINIE – Daar waar TMG vooral worstelt met haar crossmediale ambities, lijkt de Persgroep met een gedegen, maar misschien wel wat trage houding, de juiste balans te vinden. Topman Van Thillo gaf openheid van zaken in Adformatie. Onze interpretaties.
Premium...
Wideformatprint aanvullend voor offsetbedrijven?
EVENEMENT – Op Fespa-beurs komende week is goed te zien hoe wideformat-signprint attractief kan zijn voor offsetdrukkers. Voor minder dan 25.000 euro kan je al 160cm brede fullcolourprints op zelfklevende kunststof of papier maken.
Premium...
Fespa beurs Hamburg belangrijk voor offsetdrukkers
PERSBERICHTEN – Het was een slappe week, qua nieuws dan. Maar volgende week is er de grote Fespa-beurs, met wide format printing, ook van belang voor offsetdrukkerijen die een breder pakket willen aanbieden.
Premium...
Hexspoor groeit door complexe internationale klussen
BEDRIJVEN – Binderij Hexspoor is naast Nederland ook actief in het buitenland. De Nederlandse markt is de laatste jaren vrij stabiel, de groei zit in het buitenland voor de binderij uit Boxtel.
Premium...
Wideformatprint nog te overzien in Fespa-Hamburg?
EVENEMENT – Waarom naar Fespa-Hamburg gaan? Zijn daar voldoende wideformat-uitdagingen voor mijn grafische bedrijf? ‘Dare to print different!’ is Fespa’s opgewonden 2017-slogan! Nuchter bezien legt Fespa meer printtechnische keuzes voor dan de hele drupabeurs. Inkjet kan toch bijna alles . . . . !
Premium...
MPS (NL) demonstreert nieuwste flexo rotatiepers
TOELEVERANCIERS – Persfabrikant MPS-Arnhem toonde haar goede draai figuurlijk en letterlijk tijdens het OpenHuis in week 16. Terechte trots alom vanwege de overvolle capaciteitbezetting in MPS’ machinebouw. Een overwinning op de voorbije crisisperiode.
Premium...
‘De drukker blijft verantwoordelijk voor het papier’
OPDRACHTGEVERS – Uitgever Sanoma koopt jaarlijks 150.000 ton papier in voor haar dag- en weekbladen. Maar Sanoma is geen drukker. Hoe komen drukkers dan aan hun papier en wie is verantwoordelijk voor bijvoorbeeld de papierinschiet?
Premium...
Papier en karton uit gras: revolutionair product
MARKETING – De Duitse papierproducent Scheufelen introduceert een totaal nieuw product: ‘Scheufelen graspapier is gemaakt met 50% verse vezels van in de zon gedroogd gras’.
Lees verder...
‘The future of digital is print’
PERSBERICHTEN – Het klinkt veelbelovend: ‘De toekomst van digitaal is print’, aldus een bekende marketeer tegen een zaal vol adverteerders. Steeds meer weerstand tegen ad blockers is goed voor print. Drukkerij De Groot heeft een eigen papierlijn: Greatex. En meer persberichten afgelopen week.
Premium...
Soap bij TMG duurt voort, ook voor drukkerijen
BEDRIJVEN – De crisis bij de Telegraaf Media Groep kost niet alleen veel geld aan de top: ook het ‘beleid’ inzake de krantendrukkerijen heeft de laatste jaren handenvol geld gekost. Een overzicht door printmedianieuws.
Premium...
‘Drukwerk moet je ook kunnen horen en proeven’
PRODUCTIE INNOVATIE – Hoe maak je drukwerk weer sexy? Immers, drukwerk moet je ruiken, zien, horen, voelen en proeven, zegt Annemarie Kleve. Door slimme combinaties van papier en inkt. Dit keer gaat het over ‘horen’ en ‘proeven’.
Premium...
Hassink: ‘Goed in korte levertijden voor verpakking’
BEDRIJVEN – Hassink Drukkers maakt een transitie door van een commerciële drukkerij naar een drukkerij voor verpakkingen. In dit tweede deel iets meer over de techniek en de commerciële kant van zo’n ingrijpende transitie.
Premium...
De Groot: ‘We moeten onze klanten ontzorgen’
BEDRIJVEN – Drukkerij De Groot noemt zich sinds kort ‘De Groot: grootsgedrukt’. Algemeen directeur Wim Everts wil de klanten van De Groot vooral ‘ontzorgen’, met behulp van slimme software en het regelen van de logistiek.
Premium...
Digital Signage is meer dan ‘print op een scherm’
BEDRIJVEN – Tijdens de afgelopen CMBO bijeenkomst bij IP Digital in Vianen werd duidelijk dat de ‘groot formaat’ markt een flinke uitdaging heeft om bij te blijven in de wereld van posters, die in digitale vorm onder de naam ‘digital signage’ meetbare resultaten aflevert aan adverteerders.
Premium...
Uitstel JA/JA-sticker Amsterdam: of toch afstel?
BRANCHE – De invoeringsdatum van de JA-/A sticker op de Amsterdamse brievenbussen is uitgesteld. De gemeente zal nog voor de zomer met een nieuwe datum komen. Door het uitstel zorgt de gemeente voor onzekerheid bij de adverteerder en economische schade, zegt het KVGO.
Premium...
Persfabrikant KBA winstgevender dan ooit
PERSBERICHTEN – Oplage publiekstijdschriften blijft dalen. Tweehonderd jaar oude KBA winstgevender dan ooit. Krantendrukkers worden vergeleken met een benchmark. En een groot grafisch evenement: Get Smart! En meer persberichten.
Premium...

Reacties