EVENEMENT – Gisteren werd bekend dat een aantal exposanten zich terug hebben getrokken voor deelname aan het Sign & Print Festival deze week in verband met het coronavirus. Rowdy van Nieuwenhuizen (marketing manager Easyfairs) volgt de ontwikkelingen nauwgezet en zegt nog steeds de adviezen van het RIVM te hanteren.
Lees verder...
Ken jij de kortste weg naar hogere bedrijfsefficiëntie?
MARKETING – De richting ligt vast. Het doel is bekend. Voor een bedrijfszekere toekomst van elk grafisch productiebedrijf zijn automatiseren, connecteren en integreren de trein waar je op moet zitten. Alleen zo kan je hogere efficiëntie en gezonde marges blijen garanderen.
Lees verder...
Verpakkingsplastic tóch perspectief in EU-Green Deal
VERPAKKINGSMEDIA – Dit jaar voelde de European Food & Beverage Plastic Packaging Summit dd. 26-27 februari jl. in Brussel, spotlights op zich gericht door dr.Frans Timmermans, klimaatpaus in Dr.Ursula von der Leyen’s kersverse Europese Commissie. 110 deelnemers (waarvan ⅓ dames) kregen twee dozijn presentaties van stakeholders, doortrokken van EU-Green Deal stress.
Premium...
Kijkje in de ‘keuken’ van grafische webshops
MARKETING – Grafische webshops moeten aan dezelfde voorwaarden voldoen als alle andere webshops, maar kennen één wezenlijk verschil: de bestelling bij een grafische webshop moet nog in productie.
Lees verder...
Coronavirus en drupa: voorlopig alleen speculaties
BUITENLAND – Komende week gaat het Sign&Print Festival in Gorinchem gewoon door, Fespa Madrid is uitgesteld en ook het event ‘De Comeback van Print’ van Senefelder Misset is uitgesteld. Buiten de grenzen van Europa worden wel meer events uitgesteld of zelf afgezegd. Is juni ver genoeg om drupa wel door te laten gaan?
Premium...
FleQs: 50 jarig bedrijf met ‘nuchtere Friese boeren’
BEDRIJVEN – Je bedrijfslogo aanpassen omdat je 50 jaar bestaat zie je niet vaak. Een ontmoeting met de zeer enthousiaste directeur sales en marketing Eric Dijkstra. Een bedrijfsprofiel in een bijzonder segment van ‘promotional paperproducts’.
Premium...
Sign & Print Festival: mooie branchebewegingen
EVENEMENT – Volgende week gaan de deuren in Gorinchem open voor Sign & Print Festival 2020. Een nieuw inspiratievol evenement, met de focus op de vier thema’s duurzaamheid, design, technologie en materialen. Hoe kijkt de beursorganisatie eigenlijk zelf aan tegen de brancheontwikkelingen in ons land?
Lees verder...
Online Print Symposium 2020: ongeremd optimisme
EVENEMENT – Het jaarlijkse Online Print Symposium van Bernd Zipper heeft met de 2020 editie nog steeds een internationale opzet, maar de meeste sprekers en deelnemers kwamen uit Duitsland. De redactie maakte een samenvatting van een aantal lezingen op basis van meerdere (social) mediabronnen en waar nodig voorzien van commentaar.
Premium...
Fespa 2020 uitgesteld tot nadere datum
EVENEMENT – In het licht van de snel evoluerende situatie met betrekking tot COVID-19 op het Europese vasteland en in nauw overleg met haar nationale verenigingen en exposanten heeft FESPA vandaag besloten om de FESPA Global Print Expo 2020, European Sign Expo 2020 en Sportswear Pro 2020, die oorspronkelijk gepland was voor IFEMA Madrid, uit te stellen.
Lees verder...
Arcis na overname Axender: slagkracht in continuïteit
BEDRIJVEN – Een maand geleden was de naam Arcis voor velen nog onbekend. Em. de Jong, Print.com en Shato Beheer kochten begin vorige maand de verspreider Spotta. Nu wordt Axender toegevoegd aan Arcis. De nieuwe organisatie gaat verder onder de naam Spotta.
Premium...
Vertraging JAJA in Rotterdam tot augustus 2021
BRANCHE – De variant waarin een voorzieningenrechter de invoering van de JAJA sticker vertraagt, kenden we nog niet. In Rotterdam heeft de rechter uitspraak gedaan om 20 maanden ‘implementatietijd’ in acht te nemen om de branche in te kunnen laten spelen op de invoering van de JAJA sticker.
Premium...
Symeta: uniek samenspel in personaliseren reclame
BEDRIJVEN – Een tweede lezing die extra aandacht verdiende tijdens tijdens het Intergraf congres op 20 februari, was het verhaal van Jo Van De Weghe, sales & marketing director bij Symeta. Hij was verbaasd over al het JAJA gedoe in ons land en toonde een al zes jaar geleden ontwikkelde oplossing die in België prima zijn werk doet.
Premium...
GOC: nieuwe opleidingen op Sign & Print Festival
MARKETING – Drukkerijen, verpakkings-, kartonnage- en signbedrijven kunnen tijdens het Sign & Print Festival op 11 en 12 maart in Gorinchem kennismaken met vernieuwde vakopleidingen en opleidingstrajecten.
Lees verder...
Sign & Print Festival 2020 gaat gewoon door
EVENEMENT – Sign & Print Festival 2020 gaat op 11 & 12 maart 2020 gewoon door. Wij volgen de ontwikkelingen rondom het coronavirus op de voet en volgen hierin het advies van de Nederlandse overheid en de gespecialiseerde instanties, zoals het RIVM en de GGD. Er is op dit moment geen aanleiding om het evenement te annuleren of te verplaatsen naar een later moment.
Lees verder...
Mediahuis liet in 2019 forse digitale groei zien
FINANCIEEL – Mediahuis behaalde in 2019 38,7 miljoen euro omzet meer dan in 2018. Daarmee kwam de omzet uit op €857,9 miljoen euro. Een toename van ca. 5%. Het operationele resultaat bedroeg €65,9 miljoen euro, een groei van 10,7% ten opzichte van 2018.
Premium...
De nabije toekomst van ‘commerciële drukkerijen’
BRANCHE – Smithers is het bekende onderzoeksbureau rondom onder andere printmedia met vestigingen in het oosten van Noord-Amerika, Engeland en China. Tijdens de Intergraf bijeenkomst vorige week deelde onderzoeker Sean Smith zijn visie over de toekomst van ‘commercial print’.
Premium...
EuroShop’20: 17,5% minder bezoek door welk virus?
SIGNPRINT – Messe Düsseldorf was er als de kippen bij om te verklaren dat het Coronavirus voor 19.906 minder bezoekers zorgde, vergeleken met de vorige EuroShop in 2017.
Premium...
Rob van Wanrooy: ‘Branche verandert, verdwijnt niet’
MENSEN – Wanneer je vandaag de dag kunt zeggen dat je 40, soms al wel 45 jaar in de grafische industrie werkzaam bent, kun je wel stellen dat je het één en ander hebt meegemaakt. Niet alleen technologische ontwikkelingen, maar ook dat veel bedrijven en beroepen niet meer bestaan. Wie veel van die ontwikkelingen in vier decennia van zeer nabij en intensief heeft ervaren is Rob van Wanrooy.
Premium...
JAJA Utrecht voor huis-aan-huis niet rechtmatig
BRANCHE – Een volgende ‘episode’ in de JAJA situatie werd vandaag gepubliceerd door het gerechtshof Arnhem-Leeuwarden. Het Utrechtse huis-aan-huis blad Stadsblad Utrecht mag vanaf vandaag gewoon weer overal worden bezorgd, behalve bij brievenbussen met een NEENEE sticker.
Lees verder...
HP gaat voor 15 miljard dollar eigen aandelen kopen
BUITENLAND – HP wil haar eigen aandeelhouders tevreden stellen in de strijd tegen de mogelijke overname van het bedrijf door Xerox. Toch zet HP de deur op een kier, ze zeggen nu wel met Xerox te willen praten, maar dan wel op basis van de voorwaarden van HP.
Premium...

Reacties