FINANCIEEL – Voor FD Mediagroep, uitgever van onder andere Het Financieele Dagblad en BNR Nieuwsradio, was 2019 een goed jaar. NDC, uitgever van onder meer het Dagblad van het Noorden, Leeuwarder Courant en het Friesch Dagblad verwacht op basis van de verliescijfers van 2017/2018 nog geen herstel in de cijfers over 2019.
Premium...
Tekenen van industry 4.0 bij Arnhemse persenbouwer
VERPAKKINGSMEDIA – MPS hield 29-30 januari jl. open huis onder de titel ‘Performance Connected – How to improve your performance by 30%’. Dit omlijst met bedrijfspresentaties, drukdemonstraties en partnerbijdragen van Esko, Cerm en Conclusion Connect.
Premium...
Miguel Delcour stapt op als KVGO directeur
BRANCHE – Miguel Delcour heeft besloten om zijn functie als directeur neer te leggen en daarmee het KVGO te gaan verlaten. Hij heeft ervoor gekozen om op de KVGO website de redenen van zijn vertrek te verwoorden.
Lees verder...
Shaping The Future Of Print – een lastige opdracht
EVENEMENT – Intergraf trok met bovenstaande titel ongeveer 90 deelnemers uit 15 Europese landen tijdens de jaarlijkse ‘Commercial Print Conference’ in Brussel. Mede georganiseerd door Nopa (Nordic Offset Printing Association) en onderzoekbureau Smithers een garantie voor een bomvol programma met talrijke internationale sprekers. Printmedianieuws maakte onderstaande samenvatting.
Premium...
Roland DG: marktleider in geïntegreerde ‘print&cut’
MARKETING – In gesprek met sales manager Benelux, René van der Weijde van Roland DG. De marktleider in het segment ‘print&cut’, met een uitgebreide portfolio aan oplossingen voor vooral de sign markt, ervaart ook groei in de ‘gewone’ drukkerij markt, waar bedrijven op zoek zijn naar een aanvullend aanbod met signproducten.
Lees verder...
VIGC: Waar gaan we heen? Markten, trends en cijfers
TRAININGEN – De nieuwe VIGC training ‘Waar gaan we heen? Markten, trends en cijfers’, werd gisteren ingevuld door printmediatrainingen.nl. Met 10 deelnemers was het de aftrap ‘met diepgang’ richting drupa.
Lees verder...
Buitenlandse case: van commercial naar packaging
BUITENLAND – Innoveren is vaak makkelijker gezegd dan gedaan. Succesverhalen gaan vaak gepaard met de nodige hobbel op de route. Het voorbeeld van de Amerikaanse drukkerij Marshall & Bruce, waarbij de komst van verpakkingen min of meer toevallig tot stand kwam.
Premium...
City in het speelveld van lokale huis-aan-huiskranten
BRANCHE – Met 25% redactionele inhoud is het vernieuwde huis-aan-huis ‘magazine’ City volledig voorbereid op een verdere opmars van de JAJA sticker. Haarlem en Tilburg krijgen als deze nieuwe huis-aan-huis uitgave die voldoet aan die eigen voorwaarde. Hoe verhoudt City zich in deze opzet ten opzichte van de bestaande huis-aan-huis kranten?
Premium...
Aan de slag met duurzame inzetbaarheid en scholing
BRANCHE – Dit jaar zijn er meer subsidies beschikbaar dan ooit om te investeren in de ontwikkeling van jouw bedrijf, medewerkers of teams.
Lees verder...
Richard van Hoorn start met ‘drukwerkmaatwerk’
PRODUCTIE INNOVATIE – Veel bedrijven kennen Richard van Hoorn vanuit zijn strategische advieswerkzaamheden binnen de branche. Een aantal jaren geleden verliet hij de branche om zich meer toe te leggen op data analyses binnen de retailmarkt. Met ‘drukwerkmaatwerk’ verschijnt hij weer terug in het grafische landschap.
Premium...
Verborgen camera toegestaan?
SOCIAAL – Je hebt een bedrijf waar gebruikt gemaakt wordt van waardevolle materialen of waar kostbare spullen aanwezig zijn. En dan komt er een anonieme tip: er wordt gestolen door werknemers. Wat doe je dan?
Premium...
Germen Kroon: ‘Alleen klantgerichte groei’
MARKETING – GrafiStore in Almelo zoekt een gerichte maar vooral gematigde groei om de grip op processen bij hun klanten niet te verliezen. “Liever met een klein team alles weten van hetgeen bij de klanten gebeurt, dan met een groter team het overzicht verliezen.”
Lees verder...
De veelzijdigheid van Gerald Petersen
MENSEN – Gerald Petersen, een man met naar eigen zeggen een aantal toevalligheden binnen zijn loopbaan, bezit de unieke gecombineerde eigenschappen van commerciële vaardigheden, technisch leiderschap en een gedegen reorganisator. Printmedianieuws sprak met hem in Zaandam, waar hij nu als COO werkzaam is bij Koninklijke Jumbo. We beschrijven zijn opmerkelijke ‘loopbaan-route’.
Premium...
Xerox verhoogt bod op HP met twee dollar per aandeel
FINANCIEEL – Het was de afgelopen paar weken rustig rondom de overname plannen van Xerox. Volgens insiders heeft Xerox met een paar grote aandeelhouders gesproken. De kansen op een geslaagde overname zouden volgens die gesprekken meer kans hebben bij een bod van 24 dollar per aandeel.
Premium...
Wees erbij: 2020’s conferentie over Plastic Packaging
VERPAKKINGSMEDIA – Op 27 en 28 februari 2020 loopt in Brussel de vijfde topconferentie over plastic packaging in Europa’s voedings- en drankenmarkt: ‘European Food & Beverage Plastic Packaging Summit’. Twee dozijn sprekers van voedingsproducenten, EU en Eco-instituten presenteren meest actuele onderwerpen over plastic verpakkingen. Dit vanuit EU-wetgevers’ standpunt, recycling, verpakkingsproducenten en -consumenten.
Lees verder...
Piet Jorritsma: ‘Papiermarkt staat op z’n kop’
BRANCHE – De papiermarkt staat weer volledig op z’n kop. De laatste twee jaar waren prijsstijgingen aan de orde van de dag. Sinds eind 2019 worden de dalingen in volumes ook in de prijzen verdisconteerd. De export vlakt af.
Premium...
Em. de Jong, print.com en Shato Beheer kopen Spotta
BEDRIJVEN – Onder de naam Arcis b.v. vormen de namen Beheermaatschappij Em. de Jong, Print Nerds (Print.com) en Shatho Beheer de nieuwe eigenaren van PostNL dochter Spotta. Er zijn geen financiële details bekend gemaakt, de overname wordt naar verwachting eind februari afgerond.
Premium...
Vakdag Print & Sign 2020: ‘Vertrouwen in groei’
EVENEMENT – De 7e editie voelde als vertrouwd. Zelfs de indeling van de hal was vrijwel identiek aan vorig jaar. De dynamiek van de branche was in de compacte maar overzichtelijk netwerkruimte wederom goed te voelen. Het aantal deelnemende online print aanbieders groeide ook dit jaar weer. Veel bekende toeleveranciers tekenden voor de rest van de beursvloer, aangevuld met een aantal bekende offline spelers uit Nederland en België.
Lees verder...
Waarom Simian voor Landa koos
MARKETING – Dat de Landa S10P in het noorden van het land terecht zou komen, wist ‘iedereen’ eigenlijk wel al. De online oproep op LinkedIn van Landa naar een service technicus in dat gebied kon maakte dat wel duidelijk. Vandaag maakte Wouter Haan van Simian tijdens de Vakdag Print & Sign bekend hoe hij de nieuwe productiehal gaat invullen. De aankondiging over de aanschaf van de Landa S10P kwam daarbij niet als verrassing.
Lees verder...
Sign & Print Festival – twee dagen volop activiteiten
EVENEMENT – Wie rustig wil rondlopen op het komende Sign & Print Festival, moet echt goed zijn best doen om te ontkomen aan de dynamiek van het evenement. De nieuwe formule luidt de nieuwe toekomst in van een goed geregisseerd samenspel tussen beurs, seminars, unieke samenwerkingen en talrijke praktische cases.
Lees verder...

Reacties