EVENEMENT – De 7e editie voelde als vertrouwd. Zelfs de indeling van de hal was vrijwel identiek aan vorig jaar. De dynamiek van de branche was in de compacte maar overzichtelijk netwerkruimte wederom goed te voelen. Het aantal deelnemende online print aanbieders groeide ook dit jaar weer. Veel bekende toeleveranciers tekenden voor de rest van de beursvloer, aangevuld met een aantal bekende offline spelers uit Nederland en België.
Lees verder...
Waarom Simian voor Landa koos
MARKETING – Dat de Landa S10P in het noorden van het land terecht zou komen, wist ‘iedereen’ eigenlijk wel al. De online oproep op LinkedIn van Landa naar een service technicus in dat gebied kon maakte dat wel duidelijk. Vandaag maakte Wouter Haan van Simian tijdens de Vakdag Print & Sign bekend hoe hij de nieuwe productiehal gaat invullen. De aankondiging over de aanschaf van de Landa S10P kwam daarbij niet als verrassing.
Lees verder...
Sign & Print Festival – twee dagen volop activiteiten
EVENEMENT – Wie rustig wil rondlopen op het komende Sign & Print Festival, moet echt goed zijn best doen om te ontkomen aan de dynamiek van het evenement. De nieuwe formule luidt de nieuwe toekomst in van een goed geregisseerd samenspel tussen beurs, seminars, unieke samenwerkingen en talrijke praktische cases.
Lees verder...
Softsignage en de reclametextielprinters op drupa’20
SIGNPRINT – Printmedianieuws benoemt wideformatprint-highlights voor reclametextiel. De drupabeurs Druck+Papier is grafisch. Het zal dus vooral gaan om multipass-inkjetprint en enige converting/afwerking, op méér dan papier. Dat de organisatie op drupa’20 een ‘Touchpoint Textile’ organiseert, bevestigt dat textiel een ‘salonfähig’ substraat is geworden voor reclametoepassingen.
Premium...
Mogelijke acties vakbonden bij Crown van Gelder
BEDRIJVEN – Bij papierproducent Crown van Gelder in Velsen wordt een looneis gesteld van vijf procent en een toename van de ploegentoeslag van drie procent. De directie zegt niet verder te willen gaan dan 2,25% structureel en eenmalig 0,7%.
Lees verder...
Op Experience Tour bij Quantes in Rijswijk
BEDRIJVEN – Voor elke onderneming die de omslag wil maken naar werkelijke klantgerichtheid geldt, dat inspirerende en gevisualiseerde verhalen veel sprekender zijn dan de gebruikelijke bedrijfsinformatie. Bij Quantes doen ze dit door met enige regelmaat klanten en prospects op het bedrijf uit te nodigen voor een zogenaamde Experience Tour. Printmedianieuws was ook uitgenodigd.
Premium...
Ronald Giethoorn: ‘Strategie, flexibiliteit, innovatie’
MENSEN – Toen Ronald Giethoorn ruim twee decennia geleden van start ging met zijn bedrijf Digital Printing Partners, in de wandelgangen meestal DPP genoemd, behoorde hij tot de eerste ondernemers in de grafische industrie in Nederland die kansen en mogelijkheden zagen op het gebied van digitaal printen.
Premium...
Ook ZSO sluit zich bij KVGO aan
BRANCHE – Na CMBO sluit nu ook ZSO zich aan bij het KVGO. Een tweede stap in het streven naar een minder verrommeld branchelandschap. Wie volgt?
Premium...
Morgan Stanley: HP aandeelhouders zien risico’s
BUITENLAND – Volgens analisten van Morgan Stanley heeft Xerox tegenvallende reacties ontvangen van de HP aandeelhouders. Volgens een onderzoek van de multinationale investeringsbank hebben HP aandeelhouders gemeld dat zij ‘A Lot of Risks’ zien in een overname door Xerox.
Premium...
Smart printed electronics in labels en verpakkingen
VERPAKKINGSMEDIA – Labels en verpakkingen zijn succesvolle grafische producten. Zowel Intergraf (de Europese federatie voor print en digitale communicatie) als Finat (de Europese brancheorganisatie voor de labelindustrie) maken melding van een continue omzetstijging van labels -en verpakkingsproducten sinds 2010.
Premium...
Omarm de JA/JA-sticker met landelijke campagne
OPINIE – De JAJA sticker rukt op en boekt ‘succes’. Net zoals de 100 km maatregel is ook de JAJA sticker een makkelijk middel in de strijd voor een beter milieu, met de consument als inzet. Een NEE sticker tegen bijvoorbeeld plastic zou het heel wat moeilijker krijgen. Het pro-actief omarmen van de JAJA sticker is de enige oplossing.
Premium...
Bezoek ‘drupa cube’ als je echt iets wilt leren
EVENEMENT – Een bezoek aan drupa heeft voor een gemiddeld bedrijf behoorlijk wat invloed op de dagelijkse gang van zaken. De tijden dat een bedrijf de eigen deuren kon sluiten en met het hele team naar Düsseldorf kon afreizen, liggen ver achter ons. Als je als ondernemer uiteindelijk besluit om dan maar alleen te gaan, bezoek dan vooral niet de leveranciers die je al kent. Ga bijvoorbeeld naar ‘drupa cube’, als je echt wat nieuws wilt leren.
Premium...
Neem gratis abonnement op Fujifilm PRINT!
MARKETING – Drie keer per jaar verschijnt een nieuwe editie van PRINT! en is gratis voor klanten van Fujifilm en geïnteresseerden in Europa. Elk nummer zit vol met interessante verhalen over internationale gebruikers van systeemoplossingen van Fujifilm en aanvullende achtergrondinformatie over nieuwe perspectieven binnen de grafische industrie voor de meest uiteenlopende communicatiegebieden. Print! Winter is nu beschikbaar.
Lees verder...
Xerox stelt kandidatenlijst samen voor directie HP
BUITENLAND – De twijfel sloeg toe bij het lezen van diverse artikelen in de Amerikaanse media dat Xerox al een nieuw directieteam zou hebben klaarstaan voor HP. Het leek bijna op fake-news. Maar ook bij Wall Street Journal en bij Bloomberg werd het bericht gepubliceerd. En al snel gevolgd door een reactie van HP.
Premium...
Ook in België samenwerking ‘brancheclubs’
BRANCHE – Afgelopen vrijdag werd de nieuwjaarsreceptie van Febelgra en VIGC gehouden in de indoorskibaan Aspen in Wilrijk. Febelgra-voorzitter Denis Geers zei dat samenwerking noodzakelijk zou zijn in een krimpende markt binnen verschillende onderdelen van de keten.
Premium...
Dataline versterkt Nederlands team met Bob Herbold
MARKETING – Dataline, marktleider in MIS/ERP-oplossingen voor grafische productiebedrijven, is verheugd dat Bob Herbold (49) per 1 februari a.s. in dienst komt. Bob gaat in Nederland aan de slag als Business Development Manager, om de exponentiële groei van Dataline op te vangen.
Lees verder...
Groen, groener, groenst in Duits beurzenkwartet 2020
MILIEU – Een milieu-gefocust bezoek aan de vier de Duitse beurzen Heimtextil, PromoTex, PSI en Viscom leverde een gemêleerd beeld over de groene inspanningen op deze expo’s. Duidelijk is wel: hoe specifieker producten voor de consumentenperiferie bedoeld zijn, des te nadrukkelijker worden de groene claims. Aan de groene marketing – met hout als favoriete inzet – lag het niet!
Premium...
Amerikaanse LSC sluit 3 drukkerijen – 1725 banen
BUITENLAND – De grote tijdschriftendrukker LSC Communications met het hoofdkantoor in Chicago heeft het moeilijk. Nadat een overnamepoging door Quad Graphics niet werd goedgekeurd werd door de Amerikaanse autoriteiten, zocht het bedrijf naar oplossingen. Die kwamen er gedurende het afgelopen half jaar niet. Drie drukkerijen worden in de komende maanden gesloten.
Premium...
Waarom lid van ‘leveranciersvereniging’ VLGA?
TOELEVERANCIERS – Over het geven van een antwoord op deze vraag hoeft Fred Brouwer, voorzitter van de VLGA, niet lang na te denken: ‘Aan de ene kant omdat brancheverenigingen uiteenlopende diensten aanbieden en aan de andere kant omdat het een platform is waarin veel zaken samenkomen. En niet te vergeten, de mogelijkheid om informatie en ervaringen met elkaar te delen’.
Premium...
Met Creative Suite 2020 zal Adobe wederom groeien
TOELEVERANCIERS – Begin november introduceerde Adobe tijdens het jaarlijkse Adobe MAX event haar nieuwste versie van Creative Cloud. Natuurlijk biedt deze versie weer talloze uitbreidingen en ook nieuwe applicaties. Het abonnementenmodel bestaat sinds 2013 en blijkt zeer succesvol voor de software ontwikkelaar.
Premium...

Reacties