(PERS)BERICHTEN – Er is al heel veel juridisch gedoe geweest over de exacte definities van verpakkingsafval. Dat de dragers van zelfklevende etiketten door de hoge raad nu ook als verpakkingsafval wordt beschouwd, is nauwelijks te bevatten. PrintPakt, een initiatief van het KVGO, doet dit jaar weer mee aan de Dutch Design Week 2017, eind oktober in Eindhoven.
Lees verder...
Jan Ceelen: ‘Automatisering afterpress is de sleutel’
MARKETING – Directeur Jan Ceelen maakt er geen geheim van dat het Japanse Horizon ruim 10 jaar voorloopt op alle mogelijke ontwikkelingen in het geautomatiseerde nabewerkingstraject in de printmedia keten. Een bezoek aan het bedrijf in Amstelveen is meteen overtuigend. Zien is geloven.
Lees verder...
Wouter Haan gaat de online drukwereld veranderen
BEDRIJVEN – Eigenaar Wouter Haan van Simian, het moederbedrijf achter de drie drukwerksites Reclameland, Drukland.nl en Flyerzone zegt dat hij met een investeringsronde van 3,5 miljoen de online drukwereld wederom laat zien wat echte innovatie is. Hij heeft in ons land en in België bar weinig veranderingen gezien, maar zit zelf niet stil.
Premium...
Hoe koopt een solo-uitgever drukwerk in?
OPDRACHTGEVERS – De vakbond voor onderwijzers heeft een eigen blad, met een flinke oplage van 80.000 exemplaren, elke maand weer. Met veel verstand van onderwijs, maar niet van drukken. Hoe weet de hoofdredacteur van Onderwijsblad naar welke drukker hij moet gaan?
Premium...
René Spijker: ‘LinkedIn belangrijk advieskanaal’
BEDRIJVEN – In de serie over online marketing praten we met René Spijker van Spijker&Co uit Buren in de Betuwe. We spraken René Spijker vier jaar geleden voor het eerst. Toen nog aan het begin van de transformatie van print naar online. Hij deed toen de voorspelling dat in 2018 80% van zijn omzet uit online zou komen en de rest uit print.
Premium...
GOC talent event op 5 oktober
EVENEMENT – Op donderdag 5 oktober vindt het GOC talent event plaats bij GOC in Veenendaal. Op de eerste editie van dit gratis evenement kunnen directies, HR managers, P&O’ers en productieleiders van alle grafimediabedrijven inspiratie opdoen, workshops volgen en netwerken.
Lees verder...
Doek valt voor papierproducent Idem
PERSBERICHTEN – Papierproducent Idem is failliet, met als gevolg dat er krapte ontstaat op de markt van hoge kwaliteit zelfkopiërend papier. Proctor & Gamble schrijft een wedstrijd uit hoe het reclamebudget beter kan worden gebruikt. Iets voor PrintPakt? En meer deze week.
Lees verder...
Intelligente Bar Sensor van QIPC op LabelExpo
MARKETING – Het Nederlandse bedrijf Q.I. Press Controls zal dit jaar voor het eerst aanwezig zijn op de LabelExpo, in Brussel. Het bedrijf toont daar de ‘Intelligente Bar Sensor’ (IBS-100), die met een 100 procent inspectie alle ‘foutjes’ uit het druk- en printwerk haalt bij verpakkingsdruk en digitaaldrukken.
Lees verder...
In zeven jaar tijd veel gebeurd in de branche
BEDRIJVEN – Deze week pakte Jeantin Boltjes Sales Director Xanté Europe (EMEA) de grafische geschiedenis op door een artikel van zeven jaar geleden op het Nederlands Media Netwerk nog eens via LinkedIn onder de aandacht te brengen. Leuk om terug te lezen en te ervaren hoe snel de grafische markt in zeven jaar tijd is veranderd.
Premium...
VIGC: Drukwerk als premium communicatiemiddel
EVENEMENT – Het geloof in print spat er vanaf bij het VIGC – Vlaams Innovatiecentrum voor Grafische Communicatie – uit Turnhout. Gooit het innovatiecentrum met de titel ‘drukwerk als premium communicatiemiddel’ een steen in de vijver van het crossmedia landschap?
Lees verder...
‘Overnemen is beste manier om te groeien’
BEDRIJVEN – Directeur Sander Muller van MullerVisual Communications is ervan overtuigd dat er nog steeds overcapaciteit in de markt is. ‘Er moet nog een aantal drukkerijen wegvallen.’ Groeien kan alleen door overnames of door samen te werken, zoals recent met Boom + Verweij.
Premium...
Bij Nic.Oud steeds meer aandacht voor mobiel
BEDRIJVEN – In onze serie over de online marketing positionering van printmedia- en aanverwante bedrijven nemen we het direct mail bedrijf Nic.Oud uit Heerhugowaard onder de loep. Nic.Oud bestaat sinds 1978 en verleent diensten op het gebied van print&mail, fulfilment, weblogistics en targeting.
Premium...
Eerste Landa-pers (bèta versie) afgeleverd
PERSBERICHTEN – De eerste experimentele Nanographic-pers van Landa is afgeleverd, vooralsnog als bèta-versie. De papieren oplage van dagbladen blijft dalen, vooral bij De Telegraaf. En mooie jaarcijfers voor persfabrikant KBA.
Lees verder...
Grenzen aan flexibiliteit arbeidscontracten? Ja!
SOCIAAL – Gebruikt u in uw bedrijf min/max contracten voor arbeidsovereenkomsten? Fijn voor de flexibiliteit van de productie. Maar let op, want die flexibiliteit kent grenzen, zo blijkt uit een rechtelijke uitspraak eerder dit jaar.
Premium...
Zwitserse industriële inkjetprinters onthuld
BEDRIJVEN – Zwitsers zijn recordhouders in opstart en neergang van inkjetmachinebouw-initiatieven. BOBST en Radex profiteren van die historische Zwitserse roots in inkjet. Daar wordt nu het nieuwe printerbedrijf Mouvent op gebouwd.
Premium...
Zalsman is van alle markten thuis
BEDRIJVEN – Drukkerij Zalsman heeft de afgelopen jaren een enorme groei doorgemaakt en is inmiddels actief in alle technische niches van de grafische bedrijfstak: vellenoffset, digitaal, web2print en logistiek.
Premium...
Marco Zwaan: ‘We delen alles wat we kunnen’
BEDRIJVEN – De website van Zwaan Printmedia is zeker één van de meest aansprekende voorbeelden op het gebied van online marketing binnen printmedia bedrijven. Directeur Marco Zwaan is blij met het compliment, maar zegt vooral offline de taal van zijn doelgroepen te spreken.
Premium...
Heeft reclame op internet zijn beste tijd gehad?
PERSBERICHTEN – Veel nieuws over de digitale wereld: papieren oplages dalen ten gunste van digitale abonnementen. Maar ook: digitale advertenties steeds minder effectief, dus kansen voor papier. En de grafische industrie boert beter dan ooit, zegt het Duitse KVGO. En meer persberichten deze week.
Lees verder...
P&G vindt online adverteren onvolwassen
OPINIE – Deze week kwam online adverteren negatief in het nieuws met een boute uitspraak van Procter & Gamble. Ze geloven niet meer in online adverteren. Ze trokken 85 miljoen euro ’terug’ en het had geen negatief effect op de verkoopresultaten.
Premium...
Heidelberg: omzet 3 miljard euro in 2022
TOELEVERANCIERS – Printmedianieuws ging op bezoek bij twee Duitse wereldspelers op het gebied van afwerkapparatuur en drukpersen: Polar-Mohr en Heidelberg. De tweede stop was bij Heidelberg, de grootste persfabrikant ter wereld.
Premium...

Reacties