BUITENLAND – De nummers één en drie van Amerika’s 300 grootste drukkerijen laten weer flinke groeicijfers zien. De omzet van RRD steeg in het tweede kwartaal met maar liefst 13%, Quad deed het 9% beter.
Premium...
Accu-Label: bijna 50% van de productie via digitaal
PRODUCTIE INNOVATIE – Vorig voorjaar sprak de redactie met ‘flexo ambassadeur’ Wim Buyle, vicevoorzitter van EFTA in de Benelux. Buyle zei toen dat het aandeel digitaal nog slechts 2% is binnen de productie van labels/etiketten. Dat lijkt te gaan veranderen. Een voorbeeld case vanuit de Verenigde Staten.
Premium...
Cimpress jaarcijfers: meer omzet, minder winst
FINANCIEEL – Cimpress boekte bijna 2,9 miljard dollar omzet in het gebroken boekjaar, eindigend op 30 juni jl. Vorig jaar bedroeg de omzet bijna 2,6 miljard dollar. Er werd echter vooral minder verdiend bij Vistaprint en opzichte van de andere merken.
Premium...
Jaar- en kwartaalcijfers high-end printerfabrikanten
FINANCIEEL – In deze periode verschijnen naast de gebruikelijke kwartaalcijfers ook frequent jaarcijfers over al dan niet gebroken boekjaren van vele toeleveranciers. Vandaag onder de loep: de jaarcijfers van Fujifilm. Volgende week woensdag de cijfers van Screen en Konica Minolta. Vrijdag de eerste kwartaalcijfers 2022 van Kodak.
Premium...
Aantal faillissementen in branche nu historisch laag
BRANCHE – Ondanks ligt stijgende cijfers rondom het aantal landelijke faillissementen blijft het aantal faillissementen binnen de printmediabranche zeer beperkt. In Grafimedia in Cijfers 2021 werden relatief positieve cijfers vermeld. Wat wordt het beeld van 2022?
Premium...
CFO: ‘2021 voortreffelijk jaar voor Mediahuis’
FINANCIEEL – In 2021 werd een totale omzet gerealiseerd van €1131 miljoen en het operationele resultaat steeg van €122 miljoen in 2020 naar €166 miljoen het afgelopen jaar. Het netto resultaat van de groep bedroeg €117. Eind 2021 was het bedrijf schuldenvrij. CFO De Beukelaar sprak van een voortreffelijk jaar.
Premium...
Fujifilm heeft ambitie digitalisering industrie te leiden
FINANCIEEL – “We zullen onze activiteiten verder uitbreiden en de digitalisering van de industrie leiden door innovatieve producten te ontwikkelen en te leveren die gebruik maken van onze eigen geavanceerde technologie”, verklaarde Fujifilm bij de presentatie van de meest recente cijfers.
Premium...
Heidelberg maakt 20% meer omzet in derde kwartaal
FINANCIEEL – Persfabrikant Heidelberg zegt een goed derde kwartaal van 2021 te hebben gehad. Met een omzet van 582 miljoen euro komt de totale omzet van de eerste 9 maanden van 2021 neer op 1,565 miljard euro.
Premium...
Inflatie als directe nasleep van de coronapandemie
BRANCHE – Met de laatste IFO/BVDM cijfers van januari 2022 lijkt het erop dat de Duitse grafische industrie ’tot rust’ is gekomen. De door IFO opgetekende indexwaarden voor de bedrijfssituatie, de bedrijfsklimaatindex en de bedrijfsverwachtingen staan op het niveau van januari 2020. Maar is het stilte voor de ‘inflatiestorm’?
Premium...
‘Bestandstranportdienst’ WeTransfer naar de beurs
FINANCIEEL – Het bedrijf heeft wereldwijd 87 miljoen gebruikers, waarvan ‘slechts’ 387.000 betalende gebruikers. Advertenties op de gratis accounts en de betalende gebruikers zouden samen goed zijn voor bijna 105 miljoen euro omzet in het afgelopen jaar.
Premium...
Omzet Xerox derde kwartaal vrijwel gelijk aan vorig jaar
FINANCIEEL – Xerox maakte gisteren voor de opening van de Amerikaanse beurs haar cijfers bekend over het derde kwartaal van dit jaar. Er is nog geen sprake van structureel herstel, maar het bedrijf schrijft wel positieve eindcijfers.
Premium...
Halfjaar 2021 BPG: omzet in print lager, winst hoger
BUITENLAND – Media- en dienstengigant Bertelsmann heeft onlangs de resultaten voor het eerste halfjaar van 2021 gepubliceerd. Daarin werden onder meer de herschikking van de diepdrukactiviteiten op het continent in opgenomen.
Premium...
Industrie al heel lang geen banenmotor meer
OPINIE – Mathijs Bouman is altijd prima in staat micro-ontwikkelingen te reflecteren ten opzichte van het grotere plaatje. Dat deed hij het afgelopen weekend in het FD ook rondom het voortbestaan van Tata Steel. En zelfs dat toch flinke bedrijf werd afgezet tegenover de al decennia bestaande ‘banen bewegingen’ in de industrie.
Premium...
Grootste drukkerijgroepen USA verbeteren resultaten
BUITENLAND – Wereldwijd herstellen cijfers zich in het eerste en tweede kwartaal van dit jaar ten opzichte van het ‘corona jaar’, waarin cijfers voor de grafische branche flinke krimp lieten zien. R.R. Donnelley & Sons Company en QuadGraphics, Inc. lieten beiden ‘double-digit’ groeicijfers zien.
Premium...
Omzet BOBST in 2020 16% lager, toch winst
FINANCIEEL – BOBST uit Zwitserland ziet de toekomst met vertrouwen tegemoet. CEO Jean-Pascal Bobst zet met de nodige marketing de term ‘Packaging 4.0’ in de markt als uitvloeisel van het algemene begrip ‘Industrie 4.0’.
Premium...
Cewe bij gelijke omzet groei in winst eerste kwartaal
FINANCIEEL – Cewe is vooral bekend omtrent de productie van fotoboeken. Maar de Nederlandstalige website laat inmiddels tal van andere – fotogerelateerde – producten zien. Het bedrijf deed het met deze portfolio in het eerste kwartaal goed met 9 procent winstgroei.
Premium...
FD vindt dat tijdschriften wegkwijnen en geeft tips
BRANCHE – De uitgever van het Financieel Dagblad, zelf ook uitgever van een ’tijdschrift’ denkt dat het nodig is om tijdschriftenuitgevers te voorzien van 6 tips. Uitgever David Huijzer van INCT vindt de adviezen een schot voor open doel.
Premium...
Verkoop gedaald bij Koenig & Bauer in Q1- 2021
FINANCIEEL – De omzet voor het eerste kwartaal van Koenig & Bauer nam met 7,8% af. Daar staat tegenover dat de zogenaamde ‘orderintake’ met 5,3% toenam. Met dat gegeven gaat het bedrijf met vertrouwen het tweede kwartaal in.
Premium...
Nederlands Dagblad met oplage 25.000 op winst
FINANCIEEL – Nedag Uitgevers is eigenaar van de het Nederlands Dagblad, een betrekkelijk kleine krant op basis van een Christelijke grondslag. Het bedrijf maakte in 2020 223.000 euro winst, zo bleek uit de jaarcijfers.
Premium...
Bestedingen Out of Home (OOH) dalen nog steeds
BEDRIJVEN – Outreach is een samenwerkingsverband van acht Nederlandse buitenreclame-exploitanten, die in Nederland het grootste deel van de out of home markt bedienen. Zij becijferden de resultaten van het eerste kwartaal 2021. Daling in print fors, in digitaal minder.
Premium...
Reacties