FINANCIEEL – Mediahuis behaalde in 2019 38,7 miljoen euro omzet meer dan in 2018. Daarmee kwam de omzet uit op €857,9 miljoen euro. Een toename van ca. 5%. Het operationele resultaat bedroeg €65,9 miljoen euro, een groei van 10,7% ten opzichte van 2018.
Premium...
VIGC: Waar gaan we heen? Markten, trends en cijfers
TRAININGEN – De nieuwe VIGC training ‘Waar gaan we heen? Markten, trends en cijfers’, werd gisteren ingevuld door printmediatrainingen.nl. Met 10 deelnemers was het de aftrap ‘met diepgang’ richting drupa.
Lees verder...
Piet Jorritsma: ‘Papiermarkt staat op z’n kop’
BRANCHE – De papiermarkt staat weer volledig op z’n kop. De laatste twee jaar waren prijsstijgingen aan de orde van de dag. Sinds eind 2019 worden de dalingen in volumes ook in de prijzen verdisconteerd. De export vlakt af.
Premium...
Geen echte opvallende pieken en dalen in cijfers 2018
BRANCHE – Het vergt altijd de nodige tijd de context van alle mogelijke cijfers vanuit de branche duiding te geven. Jos Teunen, onderzoeker bij het GOC, stelde in opdracht van het A&O fonds grafimediabranche de cijfers en conclusies samen rondom hetgeen in 2018 is gebeurd. De redactie ‘componeerde’ de samenvatting.
Lees verder...
Belgische kranten spelen in op nadelen social media
BRANCHE – De kranten van onze Vlaamse zuiderburen bereiken ruim 4 miljoen lezers, 15% meer dan het jaar daarvoor. Het Centrum voor Informatie over de Media (CIM) deed onderzoek naar het leesgedrag van 10.000 Belgen. Inspelen op de nadelen van social media als nieuwsbron lijkt een succesvolle strategie.
Premium...
Cijfers Heidelberg, Koenig & Bauer en Bobst
FINANCIEEL – Heidelberg en Koenig & Bauer houden elkaar goed in de gaten. Nadat Heidelberg afgelopen week zijn winstverwachtingen voor het lopende boekjaar had bijgesteld, kwam Koenig & Bauer meteen met het statement dat zij vasthouden aan hun eerder gedane voorspellingen. Ook Bobst past cijfers voor lopend boekjaar aan.
Premium...
Analyse CBS is lastig te vergelijken reeks cijfers
FINANCIEEL – Het boekje ‘Grafimedia in cijfers 2019’, welke door GOC in opdracht van A&O Fonds Grafimediabranche jaarlijks wordt gemaakt, baseert de financiële gegevens van de branche op cijfers die worden aangeleverd door het CBS. die op hun beurt weer worden verkregen door de Kamers van Koophandel, de Belastingdienst en door eigen CBS-enquêtes.
Premium...
Grafimedia in cijfers 2019: voorzichtig herstel
FINANCIEEL – Bedrijven in de printmediabranche zagen hun omzet afgelopen jaar gemiddeld teruglopen, maar velen wisten de noodzakelijke prijsverhogingen door hogere kosten door te voeren en wisten daarmee hun resultaten op peil te houden. Wat staat er nog meer in de publicatie Grafimedia in Cijfers 2019?
Premium...
Smithers Pira kijkt 5 jaar vooruit in offset en digitaal
BRANCHE – Smithers Pira is een bekend onderzoeksbureau in de internationale printmedia segmenten. In hun laatste rapport kijken zij 5 jaar vooruit en doen de volgende voorspellingen.
Premium...
Trend dalende prijzen gestopt, omzet blijft achter
BRANCHE – In opdracht van het KVGO tekent onderzoek Jos Teunen van het GOC diverse trends op die kenmerkend zijn voor 2018 en wellicht een iets positiever beeld voor 2019.
Lees verder...
Antalis volop vertrouwen in cijfers 2019
Distributeur Antalis maakte afgelopen week de resultaten bekend over 2018. De winstgevendheid werd beïnvloed door onzekerheden rondom Brexit, valutaschommelingen en afnemende papiervolumes en toenemende grondstofkosten.
Premium...
Omzet Persgroep steeg in 2018 met 9%
De Persgroep zet nieuwe stap in digitale transformatie en boekte sterke resultaten in 2018.
Premium...
Grafimedia in Cijfers 2018 – nuances door Jos Teunen
BRANCHE – De verwachtingen dat het algemene economische herstel van onze economie ook zijn vruchten zou afwerpen in de grafische is gemiddeld gezien niet uitgekomen. Dat zegt onderzoeker Jos Teunen na het verschijnen van de nieuwste editie van grafimedia in cijfers van het A&O Fonds Grafimediabranche.
Lees verder...
FD zegt dat kranten rommelen met hun online cijfers
BRANCHE – Decennia lang waren de cijfers van kranten gebaseerd op de printoplage en daarbinnen opgesplitst in abonnementen en losse verkopen. De talrijke online businessmodellen verdeeld over alle titels maken de cijfers inmiddels vrijwel ondoorzichtig.
Premium...
Objectief oordeel cijfers steeds complexer
BRANCHE – Het jaar loopt bijna ten einde, met traditioneel het laatste kwartaal als ‘goedmaker’ van het jaar. Het CBS becijferde de branchecijfers en onderzoeker Jos Teunen van het GOC analyseerde de cijfers en trok zijn conclusies.
Premium...
Kort nieuws o.a. PrintPakt, cijfers, bier en onderzoek
KORT NIEUWS – De ‘makers’ van PrintPakt presenteerden deze week hun line-up aan sprekers voor het Dutch Design week evenement, welke vanaf 21 oktober van start gaat. Duidelijke cijfers over oplageontwikkelingen in print en online bij kranten. Afwasbare zelfklevende etiketten voor Belgisch bier. Een collectie van nieuws, bijeenkomsten en analyses van deze week.
Premium...
Belgische tijdschriften vertonen dalende cijfers
Ook België kent dalende oplagecijfers in de tijdschriftensector. Sommige bladen hebben te maken met ‘double digit’ krimpcijfers. Slechts een enkeling toont een bescheiden groei. Twee maandbladen groeiden met ‘double digit’ cijfers.
Premium...
Weekendopinie: Het gaat nog steeds goed met de Mac
Apple maakte deze week wederom topcijfers bekend, ondanks een dalende trend binnen de koers van de technologie reus. De iPhone laat in aantallen de cijfers van verkochte Macs verbleken.
Premium...
Adobe Creative Cloud heeft 6,17 miljoen abonnees
Ruim twee weken geleden publiceerde Adobe indrukwekkende cijfers over het vierde kwartaal. De Nederlander Vincent Everts interviewde mede-oprichter Charles Geschke en vroeg hem naar de belangrijkse business model switch.
Premium...
Nuances nodig in ‘Grafimedia in cijfers 2015’
Het aantal faillisementen in de branche lijkt af te nemen, van 140 in 2010 tot 75 in 2014. Een voorbode voor herstel van de branche of slechts een beetje positieve marketing om de sfeer wat te verbeteren?
Premium...
Reacties