• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • kunstmatige intelligentie
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Telegraaf en AD online vaker groter dan in print

BRANCHE – Piet Bakker doet regelmatig onderzoek naar het bereik van kranten en tijdschriften. Afgelopen maand nam hij het bereik van met name de vier grote online nieuwstitels NOS, nu.nl, Telegraaf en AD onder de loep. Zijn bevindingen op een rij, aangevuld met de vergelijkingen ten opzichte van print.
Premium...

18 februari 2019 door Peter Luit Reageer

Categorie: branche Tags: bereik, NOM onderzoek, online, print

Kansenoverzicht om te starten met Online Print

OPINIE – Online Print heeft verschillende gezichten. Eén blauwdruk die je ‘zomaar’ voor elk printmedia bedrijf zou kunnen gaan toepassen, bestaat er eigenlijk niet. Er zijn een aantal belangrijke zaken waar bedrijven rekening mee zouden moeten houden alvorens het speelveld van Online Print te betreden.
Premium...

14 februari 2019 door de redactie Reageer

Categorie: opinie Tags: BOPE#19, businessmodellen, online, print, VIGC

Hoe maken online print bedrijven reclame?

TOELEVERANCIERS  – In een nieuwe serie nemen we de reclame en online marketing activiteiten van een aantal online print bedrijven onder de loep. Hoe liggen de verhoudingen tussen reclame in print, radio/tv en online? Waar wordt het succes geboekt?
Premium...

31 januari 2019 door de redactie Reageer

Categorie: toeleveranciers Tags: marketing, online, print, radio/tv, reclame

Sign & Print Expo 2019: ‘kunst met een boodschap’

MARKETING – Het thema ‘street art’ moet naast producenten vooral ook de creatieve branche trekken naar een beurs waar het onderscheid tussen sign en print naadloos in elkaar overgaat. Rowdy van den Nieuwenhuizen hoopt op ca. 9500 bezoekers, die naast kennis vanuit de exposanten vooral verrast en vermaakt zullen worden. Het wordt door met name de toevoeging van de vele ‘experiences’ veel meer dan een ‘gewone’ beurs.
Lees verder...

28 januari 2019 door Peter Luit Reageer

Categorie: marketing Tags: 2019, expo, print, Sign

Status e-readers en e-books in de boekenmarkt

BRANCHE – De eerste e-readers trokken vooral veel aandacht in de grafische branche. Wie kent de iRex iLiad nog? Grafische bedrijven dachten diensten te kunnen ontwikkelen om e-books te kunnen produceren. Maar het ontbrak de branche aan het aanbieden van een infrastructuur om content te kunnen distribueren.  Die rol werd opgepakt door van oorsprong ‘branche vreemde’ spelers.
Premium...

7 januari 2019 door Peter Luit Reageer

Categorie: branche Tags: boekenmarkt, e-books, e-readers, print

De veranderende impact van print bij kranten(lezers)

BUITENLAND – Het gevecht tussen offline en online kranten is een strijd die al jaren wordt gevoerd, maar de vertrekkende ‘printlezer’ laat meer zien dan uitgevers wensen. Onderzoek wijst uit dat krantenuitgevers zichzelf te makkelijk alleen met geld rijk rekenen door online en de krantenpersen de deur uit doen. De impact van de gedrukte krant staat ter discussie.
Premium...

18 oktober 2018 door Peter Luit Reageer

Categorie: buitenland Tags: krantenwereld, onderzoek, online, print

Vakdag: ‘Sign’ hal weer terug naar ‘Theater’ hal

EVENEMENT – Voor de meer operationele bezoekers die vorig jaar hun waardering uitspraken over de ‘Sign’ hal was het misschien een teleurstelling. Print en Sign moesten elkaar zien te vinden in de oorspronkelijke beursruimte. De ‘scheiding’ in disciplines was nauwelijks zichtbaar. Des te meer waardering voor de enorme ‘Theater’ hal, die ware allure trekjes vertoonde.
Lees verder...

7 februari 2018 door Peter Luit Reageer

Categorie: evenement Tags: print, Sign, vakdag

Disney ziet kansen voor Print en Augmented Reality

PRODUCTIE INNOVATIE – Disney Research heeft in 2015/2016 research en ontwikkeling gedaan naar het combineren van print met Augmented Reality (AR). Dit heeft inmiddels geresulteerd in een app dat een kleurboek tot leven brengt en kinderen veel speel plezier brengt.
Premium...

19 oktober 2017 door Albert Noppen Reageer

Categorie: productie innovatie Tags: Augmented Reality, Disney, print

Magna Global luidt alarmklok over print

OPINIE – Dat zegt Stephan van der Sman, director print bij Magna Global. Wat zijn de argumenten tot deze oproep van het in Nederland op één na grootste media inkoopbureau?
Premium...

26 augustus 2016 door Peter Luit Reageer

Categorie: opinie Tags: Magna, NUV, print

Opinie: Online ontwerpers leren van print

OPINIE – We kondigden deze week al aan dat we onze jaarlijkse website analyse binnen de branche weer zouden gaan houden. De resultaten gaat u vanaf volgende week ervaren. Over mooi en lelijk kunnen smaken verschillen, maar zeker is dat webbouwers veel kunnen leren van ontwerpers met liefde voor print.
Premium...

8 juli 2016 door Peter Luit Reageer

Categorie: opinie Tags: creativiteit, ontwerpen, print, web

El País wil stoppen met papier

El País, de meest verkochte krant in heel Spanje wil stoppen met papier. Sinds 2008 is de oplage onophoudelijk gedaald en die trend is volgens de hoofdredacteurAntonio Caño niet te stoppen.
Premium...

7 maart 2016 door Peter Luit 1 Reactie

Categorie: buitenland Tags: digital-only, el pais, print

On line drukkers: jonge gasten en print

We bellen met Wouter Haan, die onze Top 5 van internetdrukkers vorige week bijna in de war schopte. Hij kon er wel om lachen. Toen hij ons artikel las, was de inkt van zijn handtekening voor de overname van Drukland/Flyerzone nog maar net droog.
Premium...

13 oktober 2015 door Peter Luit Reageer

Categorie: branche Tags: 3d printen, internetdrukkers, jong, print

Weekendopinie: adverteren zonder ad-blockers

Digitale media hebben één groot voordeel, in een handomdraai kan je een advertentie toevoegen, maar de lezer kan deze ook in diezelfde handomdraai blokkeren. In print kan dat niet. Nieuw leven voor advertenties in gedrukte media?
Premium...

11 september 2015 door Peter Luit Reageer

Categorie: financieel Tags: advertenties, IAB, print, uitgevers

Computable: print niet weg, wel anders

bedrijven

Het maandblad Computable verdwijnt als ‘nieuwsblad’. Volgens Sander Hulsman is een maandblad niet geschikt als actueel nieuwsplatform. Wat heeft uitgever Marqit uit Den Haag voor nieuwe plannen met print?
Premium...

17 oktober 2014 door Peter Luit Reageer

Categorie: bedrijven Tags: computable, on-line, print

Projectcolor innoveert met print in groot formaat en met media-adviesrol

bedrijven

In de reeks innovatieve bedrijven mag Projectcolor uit Hoofddorp niet ontbreken. Het van oorsprong op groot formaat gerichte prepress bedrijf, is geconverteerd naar een full-service printbedrijf. De volgende stap is media-advies, zegt directeur Norman Scheffer. ‘We willen geen ‘allround’ reclamebureau worden, maar ons wel dichter bij het marketingproces van de klant positioneren.’
Premium...

26 maart 2014 door Peter Luit Reageer

Categorie: bedrijven Tags: print, Sign

‘Iedereen journalist’, uitzendingen op NTR, de toekomst van print voor kranten

multimedia

Print was ooit de basis voor relevante inhoud opgetekend door journalisten. Zij bepaalden de dikte van aan krant aangevuld met advertenties. Anno 2013 liggen alle vormen van content zwaar onder vuur, zeker daar waar het print betreft. Is internet boosdoener of juist een kans om crossmediaal te overleven? Kijk op maandagavond, NTR op 15, 22 en 29 juli.
Premium...

15 juli 2013 door Peter Luit Reageer

Categorie: multimedia Tags: iedereen journalist, mediakanalen, print, relevantie

  • « Ga naar Vorige pagina
  • Pagina 1
  • Pagina 2

pmn-12-5-jaar

In verband met dat jubileum zetten we tot en met 31 december de betaalmuur open, om iedereen te laten zien wat de toegevoegde waarde is van alle inspanningen van de redactie.
Printmedianieuws biedt verdieping en relevantie bij de achtergronden van het nieuws uit de sector. Nationaal en internationaal.

‘Het Congres’ 6 november

Het Congres 2025

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “probo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
cloudprinter gws dienstencentrum multipress “vigc” drukwerkdeal screen canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Drukkerij van Mediahuis in Amsterdam gaat activiteiten onderbrengen in Leeuwarden en het Vlaamse Paal-Beringen 26 augustus 2025
  • Oproep KVGO voor samenstelling nieuwe Ledenraad 26 augustus 2025
  • Prindustry webinar: Consistente marketingoutput met CHILI publish 26 augustus 2025
  • Komori geeft zeer globale reactie op situatie Landa 25 augustus 2025
  • Paardekooper failliet: leveringen stilgelegd, toekomst onzeker 22 augustus 2025

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2024

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2024 op onze website.

Vacatures binnen de branche vind je natuurlijk op printmediabanen.nl – Powered by C3-werkt!

“printmediabanen”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • FIMI wil geen onrendabele huurovereenkomsten
  • Failliet binnen een succesvolle markt: Paardekooper
  • Ongebruikelijke actie werknemers Crown Van Gelder
  • FIMI gaat 80 miljoen dollar ‘investeren’ in Landa
  • ‘Het Congres’ mag je natuurlijk niet missen

Reacties

  • Peter Luit op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Henk Gianotten op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Hans Schoolenberg op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
Postadres: LUIT Consultancy
Grote Buitendijk 33
1991 BZ  Velserbroek

Bezoekadres (alleen op afspraak):
De Cirkel
Maan Bastion 476
1991 RH  Velserbroek

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.