• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • kunstmatige intelligentie
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Mediahuis over 2024: ‘stabiel financieel resultaat’

FINANCIEEL – In 2024 behaalde Mediahuis een omzet van 1,236 miljard euro, net iets meer dan de omzet in 2023 (1,231 miljard euro). Het operationele resultaat bedroeg 151 miljoen, 2 miljoen euro minder dan in 2023. Het bedrijf spreek over een ‘stabiel jaar’ bij een iets dalend netto resultaat van 108,1 miljoen euro (2023: 110,2 miljoen).
Premium...

4 maart 2025 door Peter Luit Reageer

Categorie: financieel Tags: 2024, digitaal, drukkerijen, jaarverslag, Mediahuis, print

Doorvragen na het eerste ChatGPT antwoord

OPINIE – Gisteren stelde de redactie een vraag aan ChatGPT een visie te geven op de ontwikkelingen binnen de printmedia branche. De reactie die de de redactie kreeg voorgeschoteld was over het algemeen nauwkeurig en dus ook publicatie waardig. Toch ontbraken er een tweetal belangrijke zaken: personele aspecten en marktsegmenten als verpakkingen en etiketten.
Premium...

19 december 2024 door Peter Luit Reageer

Categorie: opinie Tags: 10 jaar, ChatGPT, labels, personeel, print, profiel, toekomst, verpakkingen

De toekomst van print volgens ChatGPT

OPINIE – De redactie nam deze week een abonnement op de bekende AI applicatie ChatGPT. De betaalde versie zou met ChatGPT 4 nog een stuk beter zijn dan de gratis versie. De redactie stelde een gerichte vraag over de toekomst van print. Oordeel zelf.
Premium...

18 december 2024 door de redactie Reageer

Categorie: opinie Tags: 10 jaar, ChatGPT, print, toekomst

Nederland drukt 258 miljoen tijdschriften per jaar

BRANCHE – Ruim 9,3 miljoen Nederlanders lezen print magazines (in 2017 11,4 miljoen). Jaarlijks worden er zo een 258 miljoen exemplaren gedrukt (in 2017 nog 472 miljoen), verdeeld over 1100 titels. Dat staat te lezen in de presentatie van brancheorganisatie Magazine Media Associatie (MMA).
Premium...

24 juli 2024 door Peter Luit Reageer

Categorie: branche Tags: bereik, magazines, MMA, online, print

DRUPA 2024 gezien vanuit strategisch perspectief

OPINIE – Nog even geduld. Eind mei is het zover. Van 28 mei tot en met 7 juni komt de internationale grafische industrie samen op DRUPA 2024 in Düsseldorf.   Gedurende 11 dagen presenteren zowel wereldspelers als nieuwkomers hun meest recente innovaties.
Lees verder...

16 mei 2024 door Hans Baljet Reageer

Categorie: opinie Tags: AI, Canvas, doelen, drupa 2024, Innovatie, Missie, Planning, prepress, press, print, Research, Strategie, SWOT, visie

ZOPI: Online printprijzen stabiel in de DACH landen

FINANCIEEL – In het derde kwartaal van dit jaar bleven de prijzen voor de meeste print producten bij de online spelers vrijwel gelijk ten opzichte van het tweede kwartaal. Ten opzichte van de vergelijkbare periodes vorig jaar zijn de prijzen in 2023 wat lager. ZOPI staat voor Zipcon Onlineprint Prijsindex en brengt de prijsbewegingen in kaart vanuit de DACH landen.
Lees verder...

2 november 2023 door Peter Luit Reageer

Categorie: financieel Tags: bernd zipper, Beyondprint, Dach, online, prijsindex, print, ZOPI

Print.com neemt webdesigntool Converdy over

PARTNERBIJDRAGE – Print.com maakte deze week de overname bekend van Converdy: een omgeving voor het maken en publiceren van landingspagina’s. De overname van Converdy is een nieuwe mijlpaal in het realiseren van de missie van Print.com: het end-to-end, crossmediaal faciliteren van grafisch professionals, van creatie tot sales tot distributie. De achtergronden.
Lees verder...

22 september 2023 door Peter Luit Reageer

Categorie: partner bijdrage Tags: converdy, crossmediaal, print, print.com, web

Magazines in print blijven belangrijke inkomensbron

BRANCHE – De rol van print voor magazines blijft volgens de onderzoekers van FIPP belangrijk in de crossmediale mix om relevante content te leveren aan consumenten. FIPP stelt dat print een belangrijke inkomensbron zal blijven.
Premium...

22 juni 2023 door Peter Luit Reageer

Categorie: branche Tags: digitaal, FIPP, perspectieven, print, The Future Of Print

Voorzichtig optimisme over meer adverteren in print

BRANCHE – Een recent onderzoek van Harvard Business Review stelt dat adverteerders in deze tijd ‘ombuigen’ naar meer traditionele vormen van adverteren, zoals televisie, radio, maar ook print. NDP Nieuwsmedia ziet in ons land niet meteen een revolutionaire ommekeer.
Premium...

22 augustus 2022 door Peter Luit Reageer

Categorie: branche Tags: adverteren, online, print

CFO: ‘2021 voortreffelijk jaar voor Mediahuis’

FINANCIEEL – In 2021 werd een totale omzet gerealiseerd van €1131 miljoen en het operationele resultaat steeg van €122 miljoen in 2020 naar €166 miljoen het afgelopen jaar. Het netto resultaat van de groep bedroeg €117. Eind 2021 was het bedrijf schuldenvrij. CFO De Beukelaar sprak van een voortreffelijk jaar.
Premium...

25 februari 2022 door Peter Luit Reageer

Categorie: financieel Tags: 2021, abonnees, cijfers, digitaal, Mediahuis, papierprijzen, print

Column Jos Steutelings: Print verbindt

COLUMN – We worden de laatste maanden overspoeld door digitale communicatie. Of het nu gaat over online commerciële aanbiedingen, infosessies, vergaderingen of events, de hoeveelheid aan mails en sociale mediaberichten is niet meer te tellen. Ik vraag me dan ook echt af hoe effectief de huidige manier van digitaal communiceren is?
Lees verder...

25 juni 2021 door de redactie Reageer

Categorie: column Tags: jos steutelings, print, VIGC

Vrouwenblad VIVA daalde te sterk in print

BEDRIJVEN – Na bijna 50 jaar de toon te hebben gezet in het vrouwenbladen segment, verdwijnt de titel uit het portfolio van DPG media. Volgens de uitgever doet Flair het beter, vooral voor een grote groep jongere vrouwen.
Premium...

17 juni 2021 door Peter Luit Reageer

Categorie: bedrijven Tags: DPG media, oplage, print, VIVA

Vortex Print bedrukt ronde en conische oppervlakken

Het in Zwartsluis gevestigde Vortex Print is een nieuwe activiteit van Johannes van der Stouwe, eigenaar van Drukkerij Kuiper. Met de aanschaf van een revolutionaire printer kan Vortex Print op ronde en conische vormen printen. Met UV technologie print het bedrijf op vrijwel elke ondergrond, van glas tot kaarsen.
Premium...

26 maart 2021 door Marco den Engelsman Reageer

Categorie: bedrijven Tags: print, rond, uv, vortex, Zeefdruk

In 2021 op weg naar blijvende veranderingen

DIT WAS HET JAAR – 2020 bijna voorbij, op weg naar 2021. Hoe geef je dat vorm? Niemand die het precies weet. We hopen allemaal op een ‘beter’ jaar. En natuurlijk zeggen we bij onze beste wensen altijd ‘in alle gezondheid’. Een wens die nu wel heel concreet is geworden met massale inentingen tegen corona in de komende maanden. Een paar voorspellingen.
Premium...

29 december 2020 door de redactie Reageer

Categorie: dit was het jaar Tags: automatisering, Just-In-Time for all, marktverdeling, online, print

Verwachtingen ‘dure’ mediakanalen voor 2021 matig

BRANCHE – Het marktonderzoeksbureau DVJ Insights deed samen met Adformatie onderzoek naar de verwachtingen omtrent bereik, effect, doelstellingen en performance van verschillende on- en offline mediakanalen in marketing. Print scoorde als ‘duur kanaal’ slecht. We vroegen onderzoekbureau DVJ Insights naar de verschillende onderzoeksaspecten.
Premium...

26 november 2020 door de redactie Reageer

Categorie: branche Tags: adformatie, dvjinsights, onderzoek, print, Ronald Jansen

Matige samenwerking mediabedrijven in NLProfiel

BRANCHE – De tijd dat krantenbedrijven adverteerders exclusief overtuigden van de kracht van print, ligt inmiddels achter ons. De strijd met Google en Facebook gaat vooral om de online belangen. Maar de samenwerking tussen diverse concurrerende uitgevers onder de naam NLProfiel komt nauwelijks van de grond.
Premium...

25 juni 2020 door Peter Luit Reageer

Categorie: branche Tags: digitaal, facebook, google, krantenuitgevers, NLProfiel, print

Positieve initiatieven zorgen voor goede sfeer

BRANCHE – De redactie krijgt talloze e-mails en nieuwsbrieven binnen van bedrijven die inspelen op de huidige situatie. Je ziet tal van variaties op bestaande producten, met natuurlijk alle mogelijke adviezen om verspreiding van het coronavirus door de mens zoveel mogelijk tegen te gaan. Het zorgt vooral voor een goede sfeer binnen bedrijven, ook daar waar de reguliere omzet al dan niet fors achterblijft.
Premium...

27 maart 2020 door Peter Luit Reageer

Categorie: branche Tags: Corona, crossmediaal, initiatieven, online, positief, print

Neem gratis abonnement op Fujifilm PRINT!

fujifilm-kopfoto-750s

MARKETING – Drie keer per jaar verschijnt een nieuwe editie van PRINT! en is gratis voor klanten van Fujifilm en geïnteresseerden in Europa. Elk nummer zit vol met interessante verhalen over internationale gebruikers van systeemoplossingen van Fujifilm en aanvullende achtergrondinformatie over nieuwe perspectieven binnen de grafische industrie voor de meest uiteenlopende communicatiegebieden. Print! Winter is nu beschikbaar. 
Lees verder...

24 januari 2020 door marketing Reageer

Categorie: marketing Tags: Acuity Ultra UV, Flenex FW-FP, Fujifilm, Illumina LED UV, jet Press 750S, print

Digitale lezerskring dagbladen steeds groter

nom-gfk-2019

BRANCHE – Erik Grimm van brancheorganisatie NDP Nieuwsmedia tekende de onderzoeksresultaten op van de laatste cijfers van de NOM Mediamerken 2019-1. Digitaal groeit gestaag door ten opzichte van print. Maar print groeit ook. Printmedianieuws zette de belangrijkste conclusies op een rij voor digitaal en print.
Premium...

4 juli 2019 door Peter Luit Reageer

Categorie: branche Tags: bereik, digitaal, GfK, ndp nieuwsmedia, NOM, print

Niet zomaar roepen dat ‘print weer terug is’

BRANCHE – Alsof er een klein feestje wordt gevierd aan de Boeing Avenue na een paar publicaties over de ’terugkeer van print’. We deden wat onderzoek en nuanceren het feestje enigszins. Waarheid was, is en blijft dat print prima past in een crossmediale mix van media kanalen. Maar het is natuurlijk niet zo dat alle verdwenen print producten nu ineens weer massaal zullen terugkeren.
Premium...

27 februari 2019 door Peter Luit Reageer

Categorie: branche Tags: adformatie, digital natives, onderzoek, print, revival

  • Pagina 1
  • Pagina 2
  • Ga naar Volgende pagina »

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “probo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
cloudprinter gws dienstencentrum multipress “vigc” drukwerkdeal screen canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Nieuw CRON Dual Drum CTP-systeem voor Control Media 13 juni 2025
  • Landa Digital Printing schrapt 20% van haar werknemers 13 juni 2025
  • Thijsen Drukkerij in Geldermalsen failliet 12 juni 2025
  • Kleuters ontdekken techniek met circulair printmateriaal van Probo 12 juni 2025
  • Probo met eigen productie in Duitsland 11 juni 2025

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2024

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2024 op onze website.

Vacatures binnen de branche vind je natuurlijk op printmediabanen.nl – Powered by C3-werkt!

“printmediabanen”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Landa schrapt mogelijk 100 arbeidsplaatsen
  • Europese Walstead Group wordt te koop aangeboden
  • De ‘industrie situatie’ bij onze buurlanden
  • Alle Apple besturingssystemen maken sprong naar 26
  • Eerste Komori J-throne 29 installatie komende zomer

Reacties

  • Peter Luit op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Henk Gianotten op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Hans Schoolenberg op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
Postadres: LUIT Consultancy
Grote Buitendijk 33
1991 BZ  Velserbroek

Bezoekadres (alleen op afspraak):
De Cirkel
Maan Bastion 476
1991 RH  Velserbroek

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.