BRANCHE – Door gebruik te maken van verschillende subsidiemogelijkheden kunnen bedrijven duurzaam investeren in medewerkers. Het A&O Fonds Grafimediabranche heeft onder andere van het ministerie van SZW toestemming gekregen activiteiten op te nemen in het sectorplan, die instroom van nieuwe werknemers bevorderen.
Lees verder...
Drukkerij Van As: steeds meer POS-materialen
BEDRIJVEN – De Van As Groep bestaat uit drie productiebedrijven waar 55 medewerkers in dienst zijn: een drukkerij, een groothandel en een signbedrijf. Printmedianieuws was op bezoek in Oud-Beijerland, samen met 40 GSOB-leden.
Premium...
Hoe koopt Roto Smeets Group het papier in?
BEDRIJVEN – Met een inkoopbelang van ruim 120.000 ton papier per jaar is de Roto Smeets Group een van de grootste Nederlandse spelers op de markt van het inkopen van rotatiepapier. In dit derde en laatste artikel vertelt inkoopmanager Bert van Drie meer over de papiermarkt en de inkoop van inkt.
Premium...
Flexodruk én veel digitaal op Interpack 2017
EVENEMENT – Interpack 2017 was geen echte grafische beurs, maar gaf wel veel input voor verpakkingsdrukkers. PrintCity blijkt uit z’n slaap te zijn herrezen. Verder alle grote merken flexopersen en veel HP! Ook Landa, Durst en Xeikon presenteerden zich met digitaaldruk.
Premium...
Online print als motor voor groei
EVENEMENT – Het VIGC houdt op 21 juni het congres onder bovenstaande titel bij Canon in Diegem (B). Diverse (inter)nationale sprekers laten hun licht schijnen over het belang van online in de printmediabranche. Bent u er al klaar voor?
Lees verder...
Zalsman koopt derde Komori-pers
PERSBERICHTEN – Met de aankoop van een derde Komori-pers kan drukkerij Zalsman ‘voorlopig weer vooruit’, zegt directeur Herman Verlind. Nieuwe strategie voor Heidelberg: op naar 3 miljard euro. Groothandelaren VLGA fuseren met Belgische branchegenoten. En er was meer.
Premium...
Samenwerking De Groot en Van Eck & Oosterink
BEDRIJVEN – Drukkerij De Groot (‘grootsgedrukt’) gaat een strategische samenwerking aan met Van Eck & Oosterink Printendruk. Een combinatie van offsetdruk met digitaal drukwerk.
Premium...
GOC start BBL-opleiding tot grafisch operator
BRANCHE – GOC gaat jongeren en zij-instromers met een leerwerktraject opleiden tot grafisch operator. De nieuwe BBL-opleiding start na de zomer op meerdere locaties in Nederland. Deelnemers halen in 14 maanden een mbo-diploma op niveau 2.
Lees verder...
Nieuwe iMac Pro in printmedia toepassingen?
OPINIE – Op het jaarlijkse WWDC (WordWide Developers Conference) in San Francisco kondigde Apple na bijna 2 jaar stilte rondom de iMac, een nieuwe generatie aan onder de naam iMac Pro. Van belang voor printmedia toepassingen?
Premium...
Omslag in papierindustrie: gaan prijzen omhoog?
TOELEVERANCIERS – Door de combinatie van verminderde productiecapaciteit en een stijging van de grondstoffen, gaan de prijzen van papier weer omhoog. Dat geldt ook voor verpakkingen.
Premium...
Alle inkten hubergroup ‘kobalt-vrij’
MARKETING – Vanaf 1 juni zijn alle inkten voor papier en karton bedrukking van de hubergroup ‘kobalt-vrij’. Dat besluit is genomen na overleg met een aantal grote opdrachtgevers van verpakkingen. Door deze maatregel kan een verpakking, die met inkt van hubergroup is bedrukt, het eco-label hanteren.
Lees verder...
Nederlandse bedrijven excelleren op Fespa-Hamburg
EVENEMENT – Nederlandse en Belgische bedrijven vielen op tijdens de Fespa-beurs 2017 in Hamburg, ondanks veel marketinglawaai van ‘grote jongens’. Big Impact-Eindhoven, Klieverik-Oldenzaal, M2 Printing-Enkhuizen, Magenta Vision-Wavre (B) en Polychromal-Alkmaar demonstreerden hun eyecatchers.
Premium...
Hoger verlies voor groeiend Cimpress/Vistaprint
PERSBERICHTEN – Hoge groeicijfers en toch verlies draaien, dat is Cimpress, het moederbedrijf van Drukwerkdeal. Volgens Piet Jorritsma gaat de prijs van papier omhoog. Anicolor voor Van As. En Graficus bestaat 100 jaar, met een mooie cover. En meer persberichten deze week.
Premium...
Drukkerij Kempers: offsetdrukken zonder water
BEDRIJVEN – Als eerste grafisch bedrijf in Nederland ging Drukkerij Kempers in 1989 over op waterloos offset. Printmedianieuws ging in gesprek met pionier Chris Kempers. ‘Waterloos drukken is beter voor het milieu.’
Premium...
Kansenkanon met smartprintingsolutions.nl
PRODUCTIE INNOVATIE – Albert Noppen heeft in de afgelopen maanden een interessante reeks artikelen gepubliceerd rondom diverse ontwikkelingen buiten de reguliere printmedia ontwikkelingen. De verbinding is in de meeste gevallen print gecombineerd met slimme elektronika. Een kansenkanon van innovatieve toepassingen.
Lees verder...
Drukpers de deur uit, en weer tijd voor commercie
BEDRIJVEN – Een drukkerij in de L. J. Costerstraat: ‘grafischer’ kan bijna niet. Toch besloot directeur Ferdi Zwerink van Sonodruk om de vierkleurenpers weg te doen en zich met zijn drukkerij toe te leggen op een ‘klantgericht concept’. Met succes.
Premium...
Blijft KVGO technologie eenzijdig negeren?
OPINIE – Het KVGO zegt niet te willen fuseren, maar wel te willen samenwerken met de huidige verenigingen welke van oorsprong ‘KVGO secties’ waren. Het KVGO nam daarnaast lang geleden resoluut afscheid van technologie, een keuze die door andere Europese printmedia brancheorganisaties als vreemd werd ervaren. Is dat internationaal vol te houden?
Premium...
Vernieuwend ondernemerschap bij Deltabach
BEDRIJVEN – Bij Deltabach komen ze na wat ze beloven, zegt directeur Marc de Jong. Niet alleen voor eigen klanten, maar ook voor collega drukkers. ‘Partners in offsetdruk’: zo noemen ze dat bij Deltabach. Hoe pakt het bedrijf in Nieuw-Vennep dit aan?
Premium...
Fespa-Hamburg onthult entrylevel B1-digipers
EVENEMENT – Fespa 2017 weerspiegelde veel lef met een keur aan gedurfde nieuwlanceringen. Zeefdrukdigitalisering en reklametextiel zetten door. Ook Nederlanders ‘gaven van katoen’ in Hamburg met standprints door Van Straaten Boesingheliede. Verder een flinke order van Grafisch Bedrijf Goes en een nieuwe printer via AtéCé.
Premium...
KVGO: ‘Samenwerken is beter dan fuseren’
BRANCHE – Het aantal leden van het KVGO daalt al jaren, maar directeur Fons Bakkes ziet kansen voor groei, vooral door de vernieuwde Grafimedia cao. ‘Daarmee hopen we nieuwe leden aan te trekken.’ Een gesprek over de toekomst van het KVGO, deel 2.
Premium...

Reacties