VERPAKKINGSMEDIA – De innovatieklok tikt door. Ondanks tegenvallers voor geplande innovatielanceringen op wereldbeurzen als drupa’20 en Interpack’20. Zouden Noord-Amerikaanse najaarsbeurzen een alternatief zijn voor de laatste innovaties? Afwachten dus op ‘groen beurslicht’ voor trappelende aanbieders van nieuwe digidruksystemen in plasticfolie, vouwkarton en golf- of massiefkarton.
Premium...
The Untold Drupa 2020 Stories: René Spijker
BEDRIJVEN – René Spijker van Spijker & Co. uit Buren merkt dat het in zijn bedrijf rustiger is dan normaal. Zijn omzet zit op ca. 70% van hetgeen hij normaal in deze periode met zijn bedrijf omzet. Hij ziet de toekomst op het gebied van online positief in, maar print zal volgens hem uiteindelijk weer op een ‘gewoon’ niveau terugkeren.
Lees verder...
Nettowinst DPG Media 2019 2% hoger dan in 2018
FINANCIEEL – DPG Media heeft qua media aandacht voor eigen berichten ook zeker gevoel voor timing. Aan het begin van de week werd vooral de strategie uitgezet voor de overgenomen Sanoma activiteiten onder de naam DPG Media Magazines. Vervolgens werden de concerncijfers over 2019 een dag later gepresenteerd.
Premium...
The Untold Drupa 2020 Stories: duomedia
BEDRIJVEN – In het gesprek met Louis de Nolf van het Belgische communicatiebureau duomedia wordt meteen duidelijk dat online video kanalen op korte termijn binnen dit corona tijdperk een aardig alternatief vormen, maar vanwege het gebrek aan zichtbare lichaamstaal niet zomaar alle events zouden kunnen gaan vervangen.
Lees verder...
Gaat DPG Media Magazines snijden in print?
BEDRIJVEN – Als het aan Christian van Thillo ligt, gaat dat wel gebeuren. Hij zei het in andere bewoordingen, maar wil met magazines dezelfde weg bewandelen als met kranten: ‘digital first’. Vanaf deze week heet het overgenomen Sanoma Media Magazines voortaan DPG Media Magazines. CEO Erik Roddenhof sprak in een videoboodschap het personeel toe.
Premium...
De grafisch ontwerper in het internettijdperk
BEDRIJVEN – Grafisch ontwerpen is in de eenentwintigste eeuw nauw verbonden met allerlei complexe technologieën. Toch is de basis van ieder project nog vaak een schets op bijvoorbeeld een bierviltje. Wat betekenen al die ontwikkelingen voor de dagelijkse werkzaamheden van de ontwerper? Een goede vraag voor Niels Biersteker van Designink.
Premium...
Webinars en webcasts het nieuwe ‘normaal’?
BRANCHE – Commerciële mensen uit vrijwel alle bedrijfstakken ervaren het gebrek aan directe contacten met opdrachtgevers en potentiële klanten. Mailtjes sturen of wat ‘appen’ is niet meer voldoende om de aandacht vast te blijven houden. Zijn webinars of webcasts de juiste middelen ter (tijdelijke) vervanging van de vertegenwoordiger in de auto?
Premium...
Einde Metro betekent einde gratis dagbladen
BEDRIJVEN – Uitgever Mediahuis heeft besloten te stoppen met de printeditie van Metro. De krant is hard getroffen door het coronavirus. Adverteerders bleven massaal weg, dus daarmee de geldbron die de productie en distributie van de krant mogelijk moest maken. Het einde van Metro betekent het einde van ‘gratis’ in de gedrukte dagblad wereld.
Premium...
The Untold Drupa 2020 Stories: van onze redactie
EVENEMENT – Een flink aantal lezers stelde de redactie van printmedianieuws/blokboek.com de vraag wat wij gedaan zouden hebben tijdens drupa 2020. Hans Baljet, Margreeth Colenbrander, Jolanda van Drie, Marco den Engelsman en Jan Vroegop vertelden hun verhaal.
Lees verder...
Marketiger volop in business met 3D printen
BEDRIJVEN – 3D printbedrijf Marketiger in Eindhoven is in korte tijd een belangrijke speler in het 3D print marktsegment geworden. Vorig jaar kocht het bedrijf als eerste in Europa in de Mimaki 3DUJ-553, een 3D printer die als enige fullcolour met polymeren drie dimensionaal kan printen. Afgelopen januari werd de tweede Mimaki geïnstalleerd.
Premium...
LSC Communications uitstel van betaling
BUITENLAND – De nummer twee van de Verenigde Staten Quad/Graphics, deed eind 2018 een poging LSC Communications over te nemen, maar dat strandde door de antitrustafdeling van het Amerikaanse Ministerie van Justitie (DOJ). Sindsdien verkeert LSC in grote moeilijkheden. Dit weekend werd uitstel van betaling aangevraagd.
Premium...
Geef je website wat extra aandacht, vooral nu
MULTIMEDIA – Gelukkig vernamen we van verschillende ondernemers dat zij in de tijd die zij nu noodgedwongen ‘over hebben’ wat extra aandacht besteedden aan hun website. Sommigen zeiden zelfs dat een update eigenlijk hard nodig was, maar dat de aandacht daarvoor enorm was verslapt. Juist nu telt een actuele website meer dan ooit.
Lees verder...
Dit Was De Week – DWDW#15
DITWASDEWEEK – Financiële hulpregelingen rollen over elkaar heen. Als ondernemer heb je nauwelijks de tijd alle voorwaarden te doorgronden. Je zit achter je bureau en denk na over ‘hoe het verder moet’. Thuis is het niet anders, het laat je niet los. Steeds de goede moed erin houden kost de vaak moeite. Het verschijnsel corona vermoeit onze hersenen, we zijn zoiets niet gewend, het slurpt energie, zowel zakelijk als persoonlijk. Dit was week 15.
Lees verder...
The Untold Drupa 2020 Stories: Erwin Koerts
BEDRIJVEN – In deze serie ook aandacht voor de drupa bezoeker. De redactie koos voor Erwin Koerts van Aeroprint. Omdat hij van jongs af aan al naar de drupa ging en omdat hij altijd wel in is voor een paar rake uitspraken.
Lees verder...
Ruimte voor Kyocera in high-end printerspeelveld?
TOELEVERANCIERS – In de jaarlijkse serie high-end printerfabrikanten neemt de redactie de gebruikelijk spelers onder de loep zoals Canon, Epson, Fujifilm, Heidelberg, HP Indigo, Kodak, Konica Minolta, Landa, Ricoh, Screen, Sharp, Xeikon en Xerox. Is er nog ruimte in de grafische markt voor Kyocera?
Premium...
Steun van Slob ‘reddingsboei’ zonder bereik
BRANCHE – Natuurlijk klinkt 11 miljoen als een fors bedrag dat minister Slob uittrekt voor lokale- en regionale media. Maar die zijn er in dusdanig grote mate dat per titel de bijdrage nauwelijks dekkend kan zijn voor deze tijd waarin adverteerders wegblijven. Een ‘reddingsboei’ waarmee je amper de kust kunt bereiken.
Premium...
The Untold Drupa 2020 Stories: Canon
EVENEMENT – Canon besloot vorige week de varioPRINT iX-serie te introduceren. Dit nieuwe platform bouwt voort op het succes van de VarioPrint i300. De redactie vroeg Canon welke plannen er nog meer waren voor drupa en op welke wijze het verzetten van drupa 2020 effect heeft op de marketing activiteiten van het Japanse bedrijf. In gesprek met Frank Huigen en Thijs van Thienen.
Lees verder...
KVGO-enquête laat forse gevolgen corona zien
BRANCHE – Het coronavirus zorgt voor een ongekende afname in omzet bij de leden van het KVGO. Dat blijkt uit een onlangs gehouden enquête waar ruim 25 procent van de KVGO-leden aan heeft deelgenomen. Van deze bedrijven rapporteert 84 procent een omzetverlies in maart en verwacht zelfs 93 procent in april minder omzet te hebben.
Lees verder...
Beschermende laklaag tegen virussen tijdelijk?
BEDRIJVEN – Er was al wat discussie over het ‘overleven’ van het coronavirus op papier. De feiten en fabels volgden elkaar snel op. De Nederlandse vestigingen van Cimpress – dus ook Drukwerkdeal – lieten er geen ‘gras over groeien’ en zeggen nu een virus- en bacteriewerende dispersielaag op flyers, folders en brochures aan te kunnen brengen.
Premium...
Verdampte lanceringen door FESPA’20 en/of drupa’20
SIGNPRINT – Uitgestelde voorjaarsbeurzen prikkelen oorspronkelijke exposanten om langs digitaal/virtuele routes hun markten te informeren over nieuwlanceringen en businesstopics die interesses moeten vasthouden. Canon, Kornit, Mimaki, en Xeikon maakten daar werkt van.
Premium...

Reacties