• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • kunstmatige intelligentie
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Hoe maken online print bedrijven reclame?

TOELEVERANCIERS  – In een nieuwe serie nemen we de reclame en online marketing activiteiten van een aantal online print bedrijven onder de loep. Hoe liggen de verhoudingen tussen reclame in print, radio/tv en online? Waar wordt het succes geboekt?
Premium...

31 januari 2019 door de redactie Reageer

Categorie: toeleveranciers Tags: marketing, online, print, radio/tv, reclame

De veranderende impact van print bij kranten(lezers)

BUITENLAND – Het gevecht tussen offline en online kranten is een strijd die al jaren wordt gevoerd, maar de vertrekkende ‘printlezer’ laat meer zien dan uitgevers wensen. Onderzoek wijst uit dat krantenuitgevers zichzelf te makkelijk alleen met geld rijk rekenen door online en de krantenpersen de deur uit doen. De impact van de gedrukte krant staat ter discussie.
Premium...

18 oktober 2018 door Peter Luit Reageer

Categorie: buitenland Tags: krantenwereld, onderzoek, online, print

Grafimedia cao soap van touwtrekken en goochelen

OPINIE – Heeft het nog nut te onderhandelen over lonen, terwijl de wijze waarop ‘zoiets’ dan tot stand komt  volledig voorbij gaat aan de werknemers. Het loonstrookje is nauwelijks te doorgronden. Wat is het bestaansrecht van collectieve loonafspraken?
Premium...

3 juli 2018 door Peter Luit Reageer

Categorie: opinie Tags: C3 Werkt!, CAO, kvgo, online, vakbonden

Offline bedrijven met online mentaliteit succesvol

FINANCIEEL – Dat zegt Hans Schoolenberg, eigenaar van Bureau Buitendijks & De Kwelder en consultant strategy & concept development. Een inspirerend interview als aftrap voor de serie ‘offline businessmodellen in print’.
Premium...

19 juni 2018 door Peter Luit Reageer

Categorie: financieel Tags: businessmodellen, offline, online, Schoolenberg

Zit Europese grafische branche op niveau van 2013?

BRANCHE – Volgens Intergraf voorzitter Cees Verweij zit de Europese grafische branche gemiddeld op het niveau van 2013. Hij stelt daarbij dat dit niveau maar liefst 20% lager is dan de resultaten rondom de eeuwwisseling. De nuances in de verhoudingen tussen cijfers vanuit de ledenbedrijven en daarbuiten.
Premium...

6 juni 2018 door Peter Luit Reageer

Categorie: branche Tags: europa, Intergraf, online

Online businessmodellen in print – de conclusies (2)

FINANCIEEL – In deel 1 van de conclusies keken we vooral naar het verschijnsel ‘reseller programma’s’. Zijn er nog meer opvallende verschijnselen te benoemen waarbinnen de online print bedrijven zich onderscheiden ten opzichte van de reguliere offline bedrijven?
Premium...

15 mei 2018 door Peter Luit Reageer

Categorie: financieel Tags: conclusies, online

Online businessmodellen in print – Cimpress

FINANCIEEL – Cimpress maakte in het laatste kwartaal van boekjaar 2017 (juli 2016 – juni 2017) een verlies van bijna 35 miljoen euro. De eerste twee kwartalen van boekjaar 2018 laten flinke vooruitgang zien. Deze week nemen we Cimpress onder de loep in de serie online businessmodellen in print.
Premium...

24 april 2018 door Peter Luit Reageer

Categorie: financieel Tags: businessmodellen, Cimpress, online

Zijn online businessmodellen print te doorgronden?

FINANCIEEL – Als de marges in de branche al zovele jaren onder druk staan, hoe kan het dan dat online webprintshops zo makkelijk partner programma’s kunnen uitrollen met flinke kortingen? Welke modellen zijn er en hoe werken ze? In een korte serie doen we onderzoek.
Premium...

20 februari 2018 door Peter Luit Reageer

Categorie: financieel Tags: businessmodellen, keten, online, partnerprogramma's

Wat doet BDU als Google Partner voor haar klanten?

BEDRIJVEN – Klanten verwachten tegenwoordig meer van een drukkerij dan alleen het drukken van bijvoorbeeld folders, vakbladen of tijdschriften. Ook de vragen van de klanten van de BDU zijn structureel veranderd. Sinds maart van dit jaar is BDU officieel Google partner. Printmedianieuws was onlangs bij een gezamenlijke bijeenkomst.
Premium...

29 november 2017 door Hans Baljet Reageer

Categorie: bedrijven Tags: BDUmedia, google, marketing, offline, online

Happyprinting gaat zijn klanten ‘gewoon’ bezoeken

MENSEN – Na de terugkomst van Marco Aarnink met print.com is Sven Rusticus (voormalig COO van Drukwerkdeal) de tweede ex-Drukwerkdeal man die met een online-print bedrijf begint. Hoe gaat Happyprinting zich positioneren?
Premium...

21 september 2017 door Peter Luit Reageer

Categorie: mensen Tags: happyprinting, offline, online

Marco Zwaan: ‘We delen alles wat we kunnen’

BEDRIJVEN – De website van Zwaan Printmedia is zeker één van de meest aansprekende voorbeelden op het gebied van online marketing binnen printmedia bedrijven. Directeur Marco Zwaan is blij met het compliment, maar zegt vooral offline de taal van zijn doelgroepen te spreken.
Premium...

7 augustus 2017 door Peter Luit Reageer

Categorie: bedrijven Tags: marketing, offline, online

P&G vindt online adverteren onvolwassen

OPINIE – Deze week kwam online adverteren negatief in het nieuws met een boute uitspraak van Procter & Gamble. Ze geloven niet meer in online adverteren. Ze trokken 85 miljoen euro ’terug’ en het had geen negatief effect op de verkoopresultaten.
Premium...

3 augustus 2017 door Peter Luit Reageer

Categorie: opinie Tags: adverteren, offline, online

Groei in print, maar wel onder online condities

Onder de titel ‘Online Print als motor voor groei’ zette het Vlaams grafische kenniscentrum VIGC uit Turnhout voor de 6e keer een ‘web-to-print’ event neer, waarin de positiviteit rondom groei in print ervan straalde.
Premium...

22 juni 2017 door Peter Luit Reageer

Categorie: evenement Tags: motor, online, VIGC

‘Online is vriend, niet de vijand van print’

EVENEMENT – Blokker was met 4 deelnemers aanwezig op het Brievenbusreclame congres in de Hallen te Amsterdam. Ondanks de berichten in de media rondom deze retailketen kijkt het bedrijf positief naar de markt en de door hun ingezette mediakanalen. In print en online.
Lees verder...

19 mei 2017 door Peter Luit Reageer

Categorie: evenement Tags: brievenbureclame, folders, online, personaliseren

  • « Ga naar Vorige pagina
  • Pagina 1
  • Pagina 2

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “probo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
cloudprinter gws dienstencentrum multipress “vigc” drukwerkdeal screen canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • INNI group wint nieuwe Brightfish Storytelling Award 14 juli 2025
  • Luxe chocolade krijgt extra glans met Scodix-verpakking 14 juli 2025
  • Kaart én boeket: Kaartje2go neemt BloomGift over 14 juli 2025
  • Dutch Design Week viert 25 jaar met thema ‘Past. Present. Possible.’ 10 juli 2025
  • HP lanceert Indigo 6K+ Digital Press: slimmer, sneller en duurzamer 10 juli 2025

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2024

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2024 op onze website.

Vacatures binnen de branche vind je natuurlijk op printmediabanen.nl – Powered by C3-werkt!

“printmediabanen”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Rapport Smithers: transformatie digitaal tot 2029
  • Concept-Macro Economische verkenning 2026
  • Talloze gegadigden voor overname van Landa
  • Investeren beleggers liever in workflow software?
  • Dataline stapt met Workflower in productie workflow

Reacties

  • Peter Luit op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Henk Gianotten op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Hans Schoolenberg op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
Postadres: LUIT Consultancy
Grote Buitendijk 33
1991 BZ  Velserbroek

Bezoekadres (alleen op afspraak):
De Cirkel
Maan Bastion 476
1991 RH  Velserbroek

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.